• Anonym (Nybörjare)

Hur ska jag skicka skonra?!

Jag har precis sålt ett par skor på tradera för första gången.
    Men hur skickar jag dom? Min plan var att lägga ner dom i skokartongen, tejpa och skicka iväg.. Håller verkligen det? Ska jag ha något omslags papper?

Och hur blir det tex med avi? Jag har svårt att tro att skorna går direkt till dörren (Lådan är lika som stor som en vanlig sko kartong), men hur blir det då? Jag har juh bara en hemadress?

Snabb hjälp gärna!! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-17 11:06
    skorna ska det självklart stå i rubriken
  • Svar på tråden Hur ska jag skicka skonra?!
  • Fantasilös

Skicka skorna i en tejpad låda som ett vanligt paket, sätt adressen på ovansidan. Avin är ju ingenting som du skickar ut:)

• voldis

Lägg dem i skokartong och ta en påse runt med massa tejp! Sen tejpar du på en lapp med mottages adress och går till en post inlämningsställe, ber personalen att väga och sätta dit frimärken så betalar du. Paketet kommer att komma till mottagarens närmsta utlämningsställe automatiskt!

• Anonym (Nybörjare)
    Fantasilös skrev 2013-06-17 11:17:50 följande:
    Skicka skorna i en tejpad låda som ett vanligt paket, sätt adressen på ovansidan. Avin är ju ingenting som du skickar ut:)

Men finns det ingen risk att lådan går upp då?
  • Musik
    Anonym (Nybörjare) skrev 2013-06-17 11:59:44 följande:

Använd en bred tejp på 3-5 cm så ska det nog lösa sig.
  • Tealhawk
    Anonym (Nybörjare) skrev 2013-06-17 11:59:44 följande:

Använd riktig packtejp så håller det. Sätt en påse utanpå kartongen och tejpa igen den också. Så skickade folk skor från Hong Kong när jag beställde därifrån iaf.
    These are not the droids you're looking for
  • voldis

Sätt en påse runt som jag skrev! Då går den inte upp plus att lådan håller sig fin i fall vinnaren vill använda/spara på den!

• Anonym (Nybörjare)

Nu är paketet på posten. Använde mycket tejp till kartongen drog på en platspåse (från samma märke som skorna och kartongen ^^) och tejpade ihop den :) Tack för svar!

Svar på tråden Hur ska jag skicka skonra?!