• Anonym (gravid)

lite hjälp på traven till er som vill bli gravida!:)

Hej alla! Har prövat bli gravid i ca 1, 5 år. 2 missfall i vecka fem. Har haft 3 kompisar som så till mig, ät järntabletter samt folsyra direkt efter mensen. Javisst man kan väl pröva. (Dom hade prövat de alla 3 o gravida på 1 försöket). Ja pröva och de tog sig på 1 försöket . Ha kunde inte tro mina ögon. Många säger det är en myt men vi är 4 personer som är levande bevis på att det fungerar!:D jag smörjer mig även med progesterall som tydligen ska öka chanserna att behålla barnet. Är nu i v.6 5+4 värt att pröva! Kram

• Svar på tråden lite hjälp på traven till er som vill bli gravida!:)
  • Run to the hills

Hur mycket järn åt du då och hur länge? Många äter folsyra ändå, det är väl till och med rekommenderat att man ska göra det när man vill bli gravid.

• La Lola
    Run to the hills skrev 2013-06-17 11:13:24 följande:
    Många äter folsyra ändå, det är väl till och med rekommenderat att man ska göra det när man vill bli gravid.
    Japp, stämmer.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (gravid)

Jag åt 1 på morgonen o en på kvällen. äter fortfarande!

• Sweetii

Hej. Ätit precis som dig, utan krämen. Också gravid på 1 försöket.!

• La Lola

På vilket sätt skulle järntabletten hjälpa? Vad påverkar den?

• Anonym (Groosy)

Folsyra ska du äta dagligen från det att du bestämmer dig att bli gravid - rekommenderat att man gör det!

• Run to the hills

Jag har aldrig hört att järn skulle hjälpa till att göra en mer fertil. Däremot får många gravida börja knapra järntabletter eftersom deras järnvärde sjunker under graviditeten. Så oavsett verkningseffekt är det ju bra för dig :)

• Anonym (gravid)

De ger ju mer järn i kroppen o ska tydligen öka chanserna. De har de ju gjort.

• La Lola
    Run to the hills skrev 2013-06-17 11:18:39 följande:
    Jag har aldrig hört att järn skulle hjälpa till att göra en mer fertil. Däremot får många gravida börja knapra järntabletter eftersom deras järnvärde sjunker under graviditeten. Så oavsett verkningseffekt är det ju bra för dig :)
    Nä inte jag heller...jag undrar vad det är som skulle påverkas mer än blodet?
  • La Lola
    Anonym (gravid) skrev 2013-06-17 11:19:41 följande:
    De ger ju mer järn i kroppen o ska tydligen öka chanserna. De har de ju gjort.
    Hur då? Hur kan mer järn påverka? Du får jättegärna förklara mer ingående....
Svar på tråden lite hjälp på traven till er som vill bli gravida!:)