• FruSen

Hur blir jag av med reklamsms från betsson???

Jag har börjat få sms av betsson.com

"100k i prispengar mellan den 1 och 31 maj. Spela cash games hos Poker by Onegame och klättra i vår leaderboard" ....

"€200 000 på spel i kampanjen King og Hearts! Spela nu och vinn pengar när du får en färg på Betsson Poker by Microgaming"

"Säkra din plats i Live Poker-SMS redan nu på Betsson Poker by Microgaming!".... 

Osv osv.

Vad är detta??
    Jag har aldrig någonsin spelat på Betsson, varken poker eller annat? Och även om jag gjort det måste man väl ha reggat sitt nummer eller nåt?
    Ofta brukar det ju i slutet av reklamsms stå "smsa STOP (eller liknande) till 11111" eller nåt men här finns inget sånt.

Hur får man stopp på detta?

• Svar på tråden Hur blir jag av med reklamsms från betsson???
  • FruSen
    Godnatt skrev 2013-06-17 16:00:04 följande:
    Har du en smartphone kan du installera truecaller och blockera sms.
    Blockerar det alla reklamsms? Jag vill gärna ha sms från tex kappahl, hm osv med rabatter/klubbdagar  mm...
  • Godnatt
    FruSen skrev 2013-06-17 16:04:51 följande:
    Blockerar det alla reklamsms? Jag vill gärna ha sms från tex kappahl, hm osv med rabatter/klubbdagar  mm...
    Jag börjar ana varför du får reklamsms från betsson...

Du kan använda det inbyggda spamfiltret som blockerar allt skit, du kan blockera sms från okända nr och du kan själv lägga nr att spärra.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • FruSen
    Godnatt skrev 2013-06-17 16:16:54 följande:
    Jag börjar ana varför du får reklamsms från betsson...

Du kan använda det inbyggda spamfiltret som blockerar allt skit, du kan blockera sms från okända nr och du kan själv lägga nr att spärra.

?
    Vad menar du?
    Jag har ju blivit tillfrågad och godkänt att få sms från tex hm och kappahl.

Jag har aldrig reggat något på betsson, aldrig  spelat poker eller något. Varför skickar de då sms till mig? Och när jag får sms från betsson står det inget nr alls ?
  • Godnatt
    FruSen skrev 2013-06-17 16:20:50 följande:
    ?
    Vad menar du?
    Jag har ju blivit tillfrågad och godkänt att få sms från tex hm och kappahl.

Jag har aldrig reggat något på betsson, aldrig  spelat poker eller något. Varför skickar de då sms till mig? Och när jag får sms från betsson står det inget nr alls ?
    Har du läst det finstilta med?

Då blockerar du alla okända nr. Har personligen inte testat det senaste.
  • FruSen
    Godnatt skrev 2013-06-17 16:34:06 följande:
    Har du läst det finstilta med?

Då blockerar du alla okända nr. Har personligen inte testat det senaste.
    Det finstilta vardå? I appen eller?
  • Godnatt
    FruSen skrev 2013-06-17 16:42:24 följande:
    Det finstilta vardå? I appen eller?
    Där du reggat dig. I tävlingar och inne på hm mm. Brukar alltid stå att de säljer ut en till tredje part.
  • FruSen
    Godnatt skrev 2013-06-17 16:46:30 följande:
    Där du reggat dig. I tävlingar och inne på hm mm. Brukar alltid stå att de säljer ut en till tredje part.
    Jag har aldrig reggat mig på någon tävling vad jag vet. Har varit reggad på hm i flera år, varför börjar det plötsligt komma sms från betsson nu?
  • snedtak

Anmäl till konsumentverket för man får enligt lag inte skicka reklam-SMS om mottagaren inte har godkänt det. Skicka sedan ett mail till Betson där det står att du gjort det så slutar de nog.

• rosyposy

Det brukar inte ALLTID stå att de delar ut uppgifterna men om de delar med sig till andra ska det anges.
    Det är inte helt omöjligt att du registrerat ditt nummer någonstans där det även står att samarbetspartners till företaget får ta del av dina uppgifter?
    Oavsett är det jättedåligt att de inte anger hur du ska få stopp på sms:en. Bettson får väl ändå ses som ett hyfsat seriöst företag, kontakta dem direkt och kräv att de slutar skicka sms till dig och fråga även var de fått tag på dina uppgifter.

• FruSen

Mailade deras kundtjänst tidigare. Nu fick jag svar:

"Vi skickar inte ut SMS eller mail till kunder som inte har ett konto registrerat hos oss. Det som mest troligt har hänt är att en av våra kunder av misstag skrivit in fel telefonnummer eller blandat 2 siffor så att ditt telefonnummer istället blivit registrerat på kontot, detta beklagar vi verkligen." 

Fick även svar på hur sms'en stoppas så nu var det löst.

• Godnatt
    FruSen skrev 2013-06-17 18:28:14 följande:
    Mailade deras kundtjänst tidigare. Nu fick jag svar:

"Vi skickar inte ut SMS eller mail till kunder som inte har ett konto registrerat hos oss. Det som mest troligt har hänt är att en av våra kunder av misstag skrivit in fel telefonnummer eller blandat 2 siffor så att ditt telefonnummer istället blivit registrerat på kontot, detta beklagar vi verkligen." 

Fick även svar på hur sms'en stoppas så nu var det löst.

Rekommenderar Truecaller ändå som app. Så kommer du aldrig mer få en telefonförsäljare heller.
  • FruSen
    Godnatt skrev 2013-06-17 18:35:45 följande:
    Rekommenderar Truecaller ändå som app. Så kommer du aldrig mer få en telefonförsäljare heller.
    Har varningsinfo som jag tycker fungerar klockrent när det kommer till telefonförsäljare
Svar på tråden Hur blir jag av med reklamsms från betsson???