• Anonym (trött och lyckli)

    vad är det för jävla familj jag har?!!

    En far som snart är pensionär och super sig full varje gång han får tillfället! Vardagar som helger. En starköl om dagen MINST. Och som ständigt letar fel på MIG! Psykar mig och är jävlig.

    En mor som jag tycker synd om som får stå ut med honom. Tyvärr har hon blivit väldigt lättirriterad och svår att ha att göra med, men jag vet ju varför hon inte är sitt vanliga harmoniska jag längre. Jag älskar min mamma.

    En syster som är 32 och lägger upp "fjortisbilder" på facebook varje dag och tuttar upp sig och plutar med sina botoxläppar med en tillhörande text i stil med " idag har jag städat hela lägenheten!"
    Förr i tiden kunde vi prata om ALLT! Vi stöttade även varandra när vår far var ett svin och full. Han har haft en tendens att trycka ner MIG mer än min syster.
    Nu för tiden handlar allt bara om min syster när vi ses. Om hennes nya hårfärg, botox, bröst och gucciväskor och om den eller den tjejen är snyggare än henne!? Snälla syrran du är inte ensam tjej på denna jorden,,,, JA det finns tjejer som är snyggare än dig!

    Min bror var rolig och spontan en gång i tiden och vi kunde prata om allt även vi. Numera handlar allt om att söka lyckan! Att hoppa av ekorrhjulet och ta sitt liv till fånga - visst det låter som en helbra idé men JAG trivs med mitt liv. Han maler på om EN och samma sak varje gång jag träffar honom; HUR och VAD jag ska äta för att bli lycklig! HUR jag ska bete mig för att få vänner, HUR jag ska vara bland folk, HUR jag ska göra för att få mer pengar på kontot. Framgång, lycka glädje och hälsan!  Han är så manisk att jag orkar inte träffa honom mer nu.

    Jag har fan lust att bara skrika rakt ut till dem!

    JÄVLA ALKOLIST NU SÄGER JAG UPP KONTAKTEN! Jag är 26 år och jag orkar inte att du trycker ner mig längre!

    SYRRAN! DU SER FÖRDJÄVLIG UT I DINA ANKLÄPPAR! Och jag bryr mig inte längre om vilken jävla hårfärg du ska ha! NEJ du är inte tjock! Ta kontakt med en psykolog för helvete!

    KÄRA BROR JAG ÄR LYCKLIG! JAG TRIVS BRA PÅ MITT INDUSTRIJOBB OCH JAG VILL ÄTA EN PIZZA PÅ FREDAG UTAN ÅNGEST!

    Och mamma skilj dig!

    JAG trivs med mitt förhållande. Vi tjänar BRA tillsammans, och ja det är skönt med mycket pengar men vi BEHÖVER inte mer pengar! Jag behöver inte botox i mina läppar eller en E-kupa till min supersmala kropp, jag behöver inte lyssna på en "lyckoguru" för att bli lycklig. Min sambo, vardagen och en glass i solen gör mig nöjd coh lycklig med livet !Jag behöver inte ha en jacuzzi i sovrummet eller köra en dyr bil som drar 4liter milen, jag behöver inte hårdbanta bara för att jag ska få gäster på lördag och måste vara snyggast av alla tjejer!

    ...... orkar inte mer nu! tack och hej!

  • Svar på tråden vad är det för jävla familj jag har?!!
  • Anonym (hmm)

    låter som mitt liv i ett mildare format ,min storasyster är mkt självupptagen och pratar bara om sig själv när vi pratar med varandra.
    Min lillebror var alkoholist när han var 15 och är idag jätte skuldsatt och jobbar lite här och där när han orkar och känner för det.
    Mina föräldrar har skiljt sig efter 26års äktenskap så min mor har jag bättre kontakt med idag.
    Min far är och har alltid varit alkoholist men till skillnad från din berättelse så fick jag stryk på köpet utöver den psykiska misshandeln....har ingen kontakt med honom idag!

  • korp3n

    Gör som jag säg din sanning till dem. Jag blev lycklligare efter det. Nu väljer jag.

  • Anonym (trött och lyckli)
    Anonym (hmm) skrev 2013-06-17 16:56:12 följande:
    låter som mitt liv i ett mildare format ,min storasyster är mkt självupptagen och pratar bara om sig själv när vi pratar med varandra.
    Min lillebror var alkoholist när han var 15 och är idag jätte skuldsatt och jobbar lite här och där när han orkar och känner för det.
    Mina föräldrar har skiljt sig efter 26års äktenskap så min mor har jag bättre kontakt med idag.
    Min far är och har alltid varit alkoholist men till skillnad från din berättelse så fick jag stryk på köpet utöver den psykiska misshandeln....har ingen kontakt med honom idag!
    Fy! :( Hur mår du idag? Jag är 26 år och är väldigt lycklig sålänge jag inte behöver umgås med dem för mycket och under längre tid. Jag får så dåligt samvete när jag känner som jag gör också...
  • Anonym (trött och lyckli)
    korp3n skrev 2013-06-17 17:00:14 följande:
    Gör som jag säg din sanning till dem. Jag blev lycklligare efter det. Nu väljer jag.
    Jag har varit påväg flera gånger men jag fegar ur. Tror jag lever i förnekelse,,, att "det kommer bli bra" men dags att inse sanningen att jju mer åren går dessto VÄRRE blir de allihop. Allt handlar bara mer och mer om dom själva.

    När sa du upp kontakten och hur blev det efteråt förutom att du blev lyckligare? Jag vill inte ha kontakt med far som är källan till allt. Mina syskon trycker ju inte ner mig utan de är bara sjukt självupptagna och jobbiga.
  • cattitude

    Man måste inte stå ut med vadsomhelst bara för att är familj, är du inte redo för att säga upp kontakten så undvik dem bara, ring inte eller gå på tillställningar. Du måste vara lite ego här i livet ibland för att må bra.

    Njut av DITT liv med sambo

  • korp3n
    Anonym (trött och lyckli) skrev 2013-06-17 17:12:24 följande:
    Jag har varit påväg flera gånger men jag fegar ur. Tror jag lever i förnekelse,,, att "det kommer bli bra" men dags att inse sanningen att jju mer åren går dessto VÄRRE blir de allihop. Allt handlar bara mer och mer om dom själva.

    När sa du upp kontakten och hur blev det efteråt förutom att du blev lyckligare? Jag vill inte ha kontakt med far som är källan till allt. Mina syskon trycker ju inte ner mig utan de är bara sjukt självupptagna och jobbiga.

    Jag har ingen kontakt med min pappa, min mamma valde att kontakta mig efter 6 månader och då förklarade jag hur jag vill ha min relation med henne. Mina syskon har kommit och gått i perioder, de vet att jag inte vill dela deras "skit" så de håller sig borta då. Jag har ett väldigt lugnt och harmoniskt liv idag på mina villkor. Jag behöver inte ha ångest över att de får mig att må dåligt. Varför skall jag må dåligt över att de får mig att må dåligt.
  • ica
    cattitude skrev 2013-06-17 17:16:41 följande:
    Man måste inte stå ut med vadsomhelst bara för att är familj, är du inte redo för att säga upp kontakten så undvik dem bara, ring inte eller gå på tillställningar. Du måste vara lite ego här i livet ibland för att må bra.
    Njut av DITT liv med sambo
    Att säga upp bekantskapen kan skapa en onödig konflikt.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (trött och lyckli) skrev 2013-06-17 17:07:30 följande:
    Fy! :( Hur mår du idag? Jag är 26 år och är väldigt lycklig sålänge jag inte behöver umgås med dem för mycket och under längre tid. Jag får så dåligt samvete när jag känner som jag gör också...
    Jag är 28år idag och har 2 barn och en pojkvän ,vi lever ett helt okej liv även om det finns vissa saker som jag skulle vilja ändra på men som kommer komma med tiden.
    Jag mår oförskämt bra om jag ska va ärlig ,jag har lärt mig en hel del med tanke på min uppväxt och jag är den enda i syskonskaran som inte skaffat mig något missbruk (syrran droger och brorsan alkohol)....jag har blivit hårdhudad och kall mot negativa människor men samtidigt ödmjuk och förstående när det kommer till andras liv/problem osv.Dock har jag lite svårt för empati och anser att allt blir vad man själv gör det till.
    Mina vänner använder mig som kurator kan man väl säga hehe ,har mina vänner problem så är det mig dom hör av sig till för att få tips/råd och för att bli lugnade.
    Som om min uppväxt inte var nog så har jag gått igenom en våldtäkt+rättegång i både tinget och hovrätten samt en make som var otrogen och slängde ut mig och barnen och valde singellivet framför familjen.
    MEN ,jag är som sagt helt okej med livet idag =)

  • Anonym (trött och lyckli)
    cattitude skrev 2013-06-17 17:16:41 följande:
    Man måste inte stå ut med vadsomhelst bara för att är familj, är du inte redo för att säga upp kontakten så undvik dem bara, ring inte eller gå på tillställningar. Du måste vara lite ego här i livet ibland för att må bra.
    Njut av DITT liv med sambo
    Lite den banan jag kör på just nu. Att inte ha kontakt med dem mer än nödvändigt. Men så idag så ringer min far... samtalet går såhär

    Jag: Har det kommit ett brev till mig hem till er? (orkar inte dra historian om varför brevet kommit hem till dem)
    Han: Ja jag sa ju att du kunde ta det när du var här sist
    J: Nej, det kan du inte ha sagt för det är ett viktigt papper som FK ska ha (ang min kommande mammaledighet)
    H: jo jag sa att det låg på bänken i hallen
    J: Nej, det gjorde du inte för varför skulle jag glömma bort ett sådant viktigt papper? VAD Svarade jag då när du sa att det låg i hallen????
    H: jaa.....du svarade...... eh.... JA.
    J: Nä det där skulle jag komma ihåg, det gäller ju min mammaledighet och barnet, försäkring och det är en alldeles för viktig sak för att glömma bort.
    H: Du är inte intresserad!!!
    J: vadå inte intresserad??!
    H: NÄPP! DU är inte intresserad. Du är inte intresserad av någonting.

    Som en barnunge bara slår han dövörat till och svara på mina frågor "du är inte intresserad!"

    Resten av samtalet handlade om att JAG inte är intresserad och aldrig tar ansvar.,.. bla bla bla! ATT JAG ÄR KASS helt enkelt som han spytt ur sig mot mig i alla jävla år! VARFÖR vet jag inte för jag har aldrig betett mig illa eller gjort någon "tonårsrevolt". Därför vet jag att det han säger är helt sjukt och taget ur luften. Han måste bara ha någon att trakassera och mina syskon är äldre och i hans ögon är jag fortfarande en ungjävel/ett katastrofbarn.


  • Anonym (trött och lyckli)
    korp3n skrev 2013-06-17 17:18:19 följande:

    Jag har ingen kontakt med min pappa, min mamma valde att kontakta mig efter 6 månader och då förklarade jag hur jag vill ha min relation med henne. Mina syskon har kommit och gått i perioder, de vet att jag inte vill dela deras "skit" så de håller sig borta då. Jag har ett väldigt lugnt och harmoniskt liv idag på mina villkor. Jag behöver inte ha ångest över att de får mig att må dåligt. Varför skall jag må dåligt över att de får mig att må dåligt.
    vad starkt av dig. Skönt att du inte mår dåligt över ditt val, jag lider däremot av svår ångest och får verkligen panikångest då jag tänker tanken att bryta kontakten helt. Kanske ska göra som så att jag bestämt sätter ner foten till att börja med! Och sen får tiden utvisa hur reaktionerna och förhållandet  blir...

    Jag vill inte att mitt/mina framtida barn ska träffa en alkisgubbe som luktar den där vidriga spritdoften varje dag!
    Sen är han heller inte värd min tid när han tryck ner mig så länge. Skönt attt skriva av sig och få andras erfarneheter och perspektiv!
  • Anonym (trött och lyckli)
    ica skrev 2013-06-17 17:21:09 följande:
    Att säga upp bekantskapen kan skapa en onödig konflikt.
    Ja det håller jag med om. Kommer jju tex inte säga upp kontakten med syskonen bara för att de är så självupptagna men dom är heller inte de första jag ringer för att bjuda hem på en mysig grillkväll...vilket kaos det skulle bli.....
  • Anonym (trött och lyckli)
    Anonym (hmm) skrev 2013-06-17 17:34:04 följande:
    Jag är 28år idag och har 2 barn och en pojkvän ,vi lever ett helt okej liv även om det finns vissa saker som jag skulle vilja ändra på men som kommer komma med tiden.
    Jag mår oförskämt bra om jag ska va ärlig ,jag har lärt mig en hel del med tanke på min uppväxt och jag är den enda i syskonskaran som inte skaffat mig något missbruk (syrran droger och brorsan alkohol)....jag har blivit hårdhudad och kall mot negativa människor men samtidigt ödmjuk och förstående när det kommer till andras liv/problem osv.Dock har jag lite svårt för empati och anser att allt blir vad man själv gör det till.
    Mina vänner använder mig som kurator kan man väl säga hehe ,har mina vänner problem så är det mig dom hör av sig till för att få tips/råd och för att bli lugnade.
    Som om min uppväxt inte var nog så har jag gått igenom en våldtäkt+rättegång i både tinget och hovrätten samt en make som var otrogen och slängde ut mig och barnen och valde singellivet framför familjen.
    MEN ,jag är som sagt helt okej med livet idag =)

    Ditt sätt att va och tänka låter som mig. Man blir verkligen hårdhudad och det du skriver om att man kan sakna empati stämmer bra på mig också. Jag kan störa mig ibland på vissa småproblem som folk har men har lärt mig att vara ödmjuk så håller allt inom mig vad jag egentligen tycker (förutom här på FL där jag ventilerar mig ibland som nu)

    Du låter stark och känns bra att du mår bra! Då vet man att man KAN må bra trots att familjen bakom sig är lite "fucked up".  Hemskt det som hänt dig med våldtäckt och din man! Trots det är du lycklig idag och du verkar vara en stark person och det ger mig inspiration!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (trött och lyckli) skrev 2013-06-17 18:32:32 följande:
    Ditt sätt att va och tänka låter som mig. Man blir verkligen hårdhudad och det du skriver om att man kan sakna empati stämmer bra på mig också. Jag kan störa mig ibland på vissa småproblem som folk har men har lärt mig att vara ödmjuk så håller allt inom mig vad jag egentligen tycker (förutom här på FL där jag ventilerar mig ibland som nu)

    Du låter stark och känns bra att du mår bra! Då vet man att man KAN må bra trots att familjen bakom sig är lite "fucked up".  Hemskt det som hänt dig med våldtäckt och din man! Trots det är du lycklig idag och du verkar vara en stark person och det ger mig inspiration!
    Jag har lärt mig att inte bry mig speciellt mycket om vad andra människor tycker ,det är oxå en skön egenskap ,jag tar inte åt mig av skitsnack och låter mycket rinna av mig som vatten på en gås.
    När jag var yngre så hade jag en tendens att vara lite fööör självsäker men det har lagt sig med åren och även att jag är nöjd med mig själv så inser jag givetvis att jag precis som alla andra har mina fel och brister =)
    Vågar säga ifrån ,är någonting fel så är jag oftast först med att påpeka det....
  • ica
    Anonym (trött och lyckli) skrev 2013-06-17 18:22:48 följande:
    Ja det håller jag med om. Kommer jju tex inte säga upp kontakten med syskonen bara för att de är så självupptagna men dom är heller inte de första jag ringer för att bjuda hem på en mysig grillkväll...vilket kaos det skulle bli.....
    Umgås hellre med de som ger dig något och låt relationen till familjen bli mer sporadiskt.
  • Anonym (normal)

    Ack, hjälp mig Gud! Vad är det för puckon på denna sajt??

  • Anonym (Putte)

    "Jag har fan lust att bara skrika rakt ut till dem!

    JÄVLA ALKOLIST NU SÄGER JAG UPP KONTAKTEN! Jag är 26 år och jag orkar inte att du trycker ner mig längre!

    SYRRAN! DU SER FÖRDJÄVLIG UT I DINA ANKLÄPPAR! Och jag bryr mig inte längre om vilken jävla hårfärg du ska ha! NEJ du är inte tjock! Ta kontakt med en psykolog för helvete!

    KÄRA BROR JAG ÄR LYCKLIG! JAG TRIVS BRA PÅ MITT INDUSTRIJOBB OCH JAG VILL ÄTA EN PIZZA PÅ FREDAG UTAN ÅNGEST!

    Och mamma skilj dig! "

    Där har du lösningen! Gör det!

  • croz

    Sluta att argumentera med din pappa. Var glad att brevet var kvar, kliv in och hämta och säg hej då.

  • ica
    Anonym (trött och lyckli) skrev 2013-06-17 18:22:48 följande:
    Ja det håller jag med om. Kommer jju tex inte säga upp kontakten med syskonen bara för att de är så självupptagna men dom är heller inte de första jag ringer för att bjuda hem på en mysig grillkväll...vilket kaos det skulle bli.....
    Precis! Du låter relationen bli lite svalare och ser till att ni ses så mycket eller lite som du vill.
Svar på tråden vad är det för jävla familj jag har?!!