När jag var liten så tänkte min pappa skjuta sig....
Han drack ganska mycket i perioder...(nästan en periodare) och bråkade endel med mamma under hans fylle slag.. (vi bodde som en stor bra svensson familj) men sen en kväll så vaknade jag av att de bråkade och jag gick upp..då satt pappa i tv rummet i en fotölj med bössan i handen...Jag började gråta och hoppade upp i hans famn och frågade vad han höll på med, han sa att jag skulle gå och lägga mej och att de bara diskuterade..Jag kramade om honom och sa att jag älskade honom och att jag aldrig skulle lämna honom medan han var såhär. då öppnade han bössan och plockade ur skotten ur bössan och kramade om mej..då tog jag skotten och gick och gömde dom på mitt "hemliga ställe". Både jag, pappa å mamma grät...vet inte om det var av sorg eller lycka men vi kramades och sen dess så har den situationen aldrig mer upprepats... mamma,pappa å jag gick å la oss i deras säng och somnade...sen dagen efter så fick jag förklarat för mej av mamma att de bråkade för att mamma försökte ta bössan av honom..och det var tur...för vem vet..kanske jag inte haft kvar min alldelens egna underbara pappa idag om inte det hänt... Tror att han kom till en viss punkt då han inte orkade mer men sen fick han ju se att han inte var ensammen och att han hade en hel familj som stöttade honom..så kom han nog på att det bara var dumheter...måste ju även tillägga att jag idag (som vuxen) älskar min pappa så otroligt mycket och VET att han inte kommer att lämna mej förren den dagen det var menat att han skulle göra det (tex: av sjukdom osv)
Så jag tycker att du ska gå till jobbet(om du inte vil ta ledigt och fara å hälsa på din pappa,ni behöver inte prata ni kan ju bara kramas,sitta å stirra)det viktiaste är att han får veta att just DU finns där för honom,även om din händelse inte är likadan som min så tycker jag att självmord är det värsta och självsika en människa kan göra...och det är såklart att du ska ringa till honom /träffa honom så att han vet att du finns där och att han inte är ensammen och att du alltid finns där för honom no mather what..
.nåja...gud vad jag börja babbla...men massor med styrke kramar till dej och försök att klara av dagen...ta en dag itaget.....