• sarix

Betydelse av smiley

Hej.

Jag skrev med en kille i lördags via FB, han är yngre än mig och kan använda sig av förkortningar och så vidare på ett mer obehindrat sätt än mig. Jag förstår inte riktigt vad han menade med en sak, tänkte kolla om någon här kan förklara.

Så här var den delen av konversationen som jag inte förstår:

Han: Ge mig ditt nummer
    Jag: Vad ska du med det till?
    Han: Jag vill skicka bilder.
    Jag: Bara bilder, inget annat?
    Han: Ja
    Jag: Kan jag lita på dig?
    Han: Ja det kan du :-I ( hoppas det fungerar, men det är en smiley med ett litet leenden och röda kinder)

Det jag inte förstår är smileyn, vad betyder den i det här sammanhanget?   

• Svar på tråden Betydelse av smiley
  • cheese
    sarix skrev 2013-06-17 18:26:39 följande:
    Hej.

Jag skrev med en kille i lördags via FB, han är yngre än mig och kan använda sig av förkortningar och så vidare på ett mer obehindrat sätt än mig. Jag förstår inte riktigt vad han menade med en sak, tänkte kolla om någon här kan förklara.

Så här var den delen av konversationen som jag inte förstår:

Han: Ge mig ditt nummer
    Jag: Vad ska du med det till?
    Han: Jag vill skicka bilder.
    Jag: Bara bilder, inget annat?
    Han: Ja
    Jag: Kan jag lita på dig?
    Han: Ja det kan du :-I ( hoppas det fungerar, men det är en smiley med ett litet leenden och röda kinder)

Det jag inte förstår är smileyn, vad betyder den i det här sammanhanget?   

han flörtar med dig typ.   skulle vara lite på min vakt när dom där bilderna dimper ner. Lär ju minst vara en bild när han står i ett kaklat badrum.
  • sarix

Ok där ser man, va inte vad jag trodde :) Men då vet jag.

• cheese
    sarix skrev 2013-06-17 18:37:48 följande:
    Vad betyder denna då? 😜
    Du får nog beskriva den eller leta upp en som liknar den. För här på FL så visas bara lite skumma tecken.
  • sarix

Ett stängt öga och ett öppet stort samt tungan ut, något i den stilen.

• sarix

Så lite i samma linje, flörtigt. Ja ja då är ju bara frågan om jag vågar ta kontakt med honom igen, har inte haft kontakt med honom efter detta. Men som jag tolkar dig så är han intresserad av mig.Tack för hjälpen.

• Jackson

The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
Svar på tråden Betydelse av smiley