• Anonym (Help)

Var kan singlar kolla äggreserv och kvalitet??

Kom av en slump in och läste om par som genomgår olika behandlingar som fått hjälp att kolla sina äggreserver och även kvaliteten på äggen, vissa verkar även fått någon slags hum om hur lång tid de troligtvis har möjlighet att försöka bli gravida. Men det jag hittat handlar alltså om par- inte singlar.

Nu är jag intresserad av att veta om och isf var i Sverige (eller Danmark) singlar kan kolla dessa värden. Alltså vilka kliniker man kan vända sig till. Utgår från att det blir privat och att man får bekosta det själv.

Någon som har fått hjälp att kolla det och hur pålitligt är det?

Länka gärna till hemsidor :)

• Svar på tråden Var kan singlar kolla äggreserv och kvalitet??
  • Anonym (Intresserad)

I Malmö kan man göra den typen av undersökningar på RMC som är en del av sjukhuset. Vet dock inte vad det kostar eller ifall man egentligen får göra det som singel, men annars kan du väl låtsas som att du har ett förhållande, det spelar väl ingen roll tycker jag. Jag är själv intresserad av att göra detta men jag är gift. Har dock inte börja försöka få barn utan skulle snarare vilja göra undersökningarna för att få veta om vi borde börja snart eller om vi kan vänta några år till, men de kanske bara erbjuder dessa prover som en del i en utredning av barnlösa par. De hade en studie av det slaget du och jag tänker på, men jag vet inte om den fortfarande pågår. Om du bor nära Malmö kan du ju ringa dit och fråga.

• Anonym (Help)

Bor tyvärr inte alls åt det hållet :(

Kan man göra det om man "har" förhållande?
    Det jag fått fram är bara par som redan är inne i karusellen med IVF och liknande, alltså de som håller på.

Lika som för mig då jag vill också veta hur lång tid jag har på mig :)    

• Anonym (Help)

Borde kunna finnas flera i liknande situation

Svar på tråden Var kan singlar kolla äggreserv och kvalitet??