• zasata

Penomax! (urinvägsinfektion)

Fick Uvi i torsdag men tänkte det skulle gå över.. Det gjorde det inte så började idag med pencilin Penomax.. Men till problemet.. Jag är LIVRÄDD för att kräkas. Jag har nog aldrig ätit pencillin innan (kanske som barn?) för jag kan kräkas. osv. Men nu var det ohållbart tyvärr..
    Men när börjar det oftast hjälpa?
    Jag skall ta 3 tabletter per dag 200mg var.
    och om/när man får biverkningar.. NÄR brukar dessa komma? Och hur länge håller dom i sig? HAr väldigt mycket att göra i veckan.. och min fobi på detta.. Funderar på att avboka allt.. Bara för jag kanske kräks och vill då vara hemma..

• Svar på tråden Penomax! (urinvägsinfektion)
  • LillFrö

Slappna av! Jag har haft UVI hundratals gånger. Penicillinet brukar hjälpa efter bara någon tablett eller två och jag kan inte minnas en enda gång som jag fått biverkningar! Krya på dig!

• zasata
    LillFrö skrev 2013-06-17 19:26:32 följande:
    Slappna av! Jag har haft UVI hundratals gånger. Penicillinet brukar hjälpa efter bara någon tablett eller två och jag kan inte minnas en enda gång som jag fått biverkningar! Krya på dig!
    Tack.. Tagit två än och märker inget än så länge.. förutom i magen.. men kan ju vara oro med..
  • rosyposy

Du känner nog av magen för att du oroar dig och känner efter "för mycket".
    Har också ätit Penomax och inte mått det minsta illa, däremot KAN ju magen komma i olag av penicillin men det yttrar sig inte så att du kräks om du får ont i magen så kan det funka med att äta lite schyssta bakteriekulturer från yoghurt eller liknande.

Svar på tråden Penomax! (urinvägsinfektion)