Svullen livmodertapp eller inflammation?! (K-spiral)
Hej!
Satte för ca 2,5 vecka sedan in en kopparspiral. Allt gick bra vid insättning och hade bara lite lätt molvärk följande dagar.
Sedan under några dagar kände jag knappt någonting men under andra veckan har molvärken blivit värre och ibland outhärdlig!
Var inne på gynakuten idag för att utesluta att jag hade fått livmoderinflammation. Efter urinprov, blodprov och VUL fick jag veta att det INTE var livmoderinflammation och att spiralen sitter där den ska.
Gyn menade att det möjligtvis kunde vara så att livmodertappen var svullen och irriterad av spiralen och att det var därför jag känner mig svullen och har ont. Gyn hittade inte heller spiraltrådarna vilket kanske kan bekräfta att det är svullet..
Jaha tänkte jag, skönt det då att det verkar vara i sin ordning. Kom senare under dagen på att tänk om det är någon inflammation i äggledare/äggstockar istället? Eftersom smärtan är som galet intensiv mensvärk så kanske det skulle stämma in bättre.. Har lite feber, känner mig allmänt hängig men man vet ju inte om jag bara haft oturen att få nåt virus samtidigt som jag har ont av min "svullna livmodertapp"(?)
Kan tillägga att jag inte är gravid om någon vill ge det på förslag.
Frågan är har någon på familjeliv varit med om samma/liknande upplevelse eller har nogon en teori om vad det kan vara samt har någon haft svullen livmodertapp/äggstocksinflammation och kan beskriva sina symptom?
Är orolig då smärtorna stundtals är så starka.. Tacksam för svar!