• Theresefält

Tips på hur man pottränar sitt barn önskas!

Hej!
    Vi har en dotter på snart 3 år (fyller i juli) och vi ska försöka börja potträna henne nu under sommaren när vi är lediga. Hennes potta har stått framme sedan länge, ca 1,5 år men hon har inte visat något intresse för den och egentligen inte heller nu. När vi pratar om att hon ska börja gå på pottan vill hon själv sitta på toaletten istället. Så det får hon men det kommer inget. Istället när hon bara har trosor på sig kissar hon men säger ifrån då när hon kissar. När hon kissat färdigt springer hon till toaletten och sätter sig men då är det ju för sent. Jag skulle vara tacksam om någon har tips som skulle kunan hjälpa oss på vägen... Har också läst om "tredagarsutmaningen" av en annan förälder, är det någon som vet vad detta innebär?

Tacksam för hjälp!!

Mvh Therese    

• Svar på tråden Tips på hur man pottränar sitt barn önskas!
  • Flickan och kråkan

Om hon inte har några problem med olyckor så skulle jag helt sonika låta henne gå i trosor. Vi gjorde så med vå yngsta pojke. Plockade bara blöjan rakt av och satte på honom kalsonger när han var 2 och så hade vi ett par tre-fyra olycksrika dagar innan han fick kläm på hur man släpper på. Efter det så kissade han på toaletten när vi gick med honom regelbundet, men han sa inte till själv. Gick det för länge så kissade han på sig. Efter en vecka lite drygt började han säga till även själv när det var dags.

Det gick inte att öra så med storebror för han blev ledsen av olyckor så honom fick vi vänta ut tills han själv sa till och ville. Barn är olika . Lycka till

• Susanne1964

Hej!

Jag är mamma av tre barn, och jag hade massiva problem när det kom till toalett-biten av mina två första barn, det kändes som att de inte led det minsta av att bajsa/kissa på sig. När det var dags för tredje barnet fick jag tips av en väninna att köpa en guide som hon hade använt. 

Det kändes nästan löjligt, men det fungerade bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Jag föreställer mig att den är mer inriktad mot barn innan två års åldern, men jag kan inte se varför det inte skulle funka för någon äldre. Om du känner att det skulle vara till någon hjälp kan jag linka den till dig!

Man får titta igenom en liten informationsfilm innan man kan beställa produkten. Vad du än bestämmer dig för så lycka till! Pott-träning kan alltid vara mer omständligt än vad man tror ;)

Produktlinken:
    e0e27x69053sey6kw3yo3r0nco.hop.clickbank.net/ 

Svar på tråden Tips på hur man pottränar sitt barn önskas!