Du måste logga in för att svara i en tråd.

• hanbahhonbah

Ont vid solar plexus

Hejsan, jag har ett tag fått ont vid solar plexus och ovanför könet. Har inte tänkt på det så mycket, utan det har gjort mest ont och jag har väl tänkt att det går över..
    Men nu kom det även igår igen, smärtan vägrade ge med sig.. Är det någon som har någon som helst idé om vad det skulle kunna vara? vet att ni inte fått superbra beskrivning, men gjorde så gott jag kunde

• Svar på tråden Ont vid solar plexus
  • Fia 28

Ont i magen och ovanför knät, nej den beskrivningen gav tyvärr inte mycket. Förstoppning, sträckning, blåmärke?

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2013-06-18 10:39:56 följande:
    Ont i magen och ovanför knät, nej den beskrivningen gav tyvärr inte mycket. Förstoppning, sträckning, blåmärke?
    Haha, jag läste knät istället för könet.
  • hanbahhonbah
    Fia 28 skrev 2013-06-18 10:40:36 följande:
    Haha, jag läste knät istället för könet.
    hahaha jag såg det, tänkte "vafan, skrev jag knät"

Förstoppad är jag inte, å nån sträckning tror jag inte på faktiskt.. Det sitter vid solarplexus, å strålar ner som två linjer ner till ovanför könet.. Jag är verkligen sämst på förklaringar :/
  • hanbahhonbah
    Fia 28 skrev 2013-06-18 10:42:48 följande:
    Ägglossning, graviditet?
    Min mens tog slut för 5 dagar sen, så det är det nog inte heller faktiskt :P
  • Lindsey Egot NO1

Gå till läkaren. Kan vara allt från gallsten till cancer till magkatarr till blindtarmen eller bara en nerv som kommit i kläm.

Det är otroligt svårt att göra en bedömning över internet när man inte kan göra en palpation.
    Så mitt bästa råd är ring din vårdcentral.

• hanbahhonbah
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-06-18 10:48:52 följande:
    Gå till läkaren. Kan vara allt från gallsten till cancer till magkatarr till blindtarmen eller bara en nerv som kommit i kläm.

Det är otroligt svårt att göra en bedömning över internet när man inte kan göra en palpation.
    Så mitt bästa råd är ring din vårdcentral.
    Haha jag googlade ju såklart! Och cancer var väl ungefär de första som dök upp på skärmen! Får nog ta mig mod att ringa och fråga iaf
  • Lindsey Egot NO1

Det är ju det när man frågar på ett forum eller googlar. Det är alltid det värsta som dras upp.

• Lindsey Egot NO1

Vi kan nöja oss med cancer om Google säger det så kan ju läkaren sedan sägs om det stämmer. Lycka till TS.

Svar på tråden Ont vid solar plexus