Jobbig graviditet någon? Snälla?
Hej! Jag är 31 och väntar mitt första barn. Ända sedan jag var 26 så har jag velat skaffa barn. Det har vart min allra högsta önskan men förhållanden jag haft gjorde detta omöjligt. Tills nu :) Jag har hittat min dröm man, förlovade, ska flytta till vårt drömhus nästa månad och jag är gravid. Jag borde sväva på moln...
Innan jag blev gravid hade jag en bild av hur jag trodde det skulle vara. Man skulle få ett plus, bara han och jag skulle veta om det fram till v.12 och tillsammans börja planera och drömma, Runt v 15 skulle magen börja växa och ju större jag blev ju underbarare skulle det bli, min dröm skulle ju gå i uppfyllelse.
Nu ligger jag här i vecka 17, på badrumsgolvet utmattad efter att ha kräkts i över 12 veckor, spyr jag inte så vrider jag mig i smärtor av migrän i ett mörkt tyst rum. Har jag en riktigt bra dag så jag kan ta mig ut så kan jag inte gå mer än 10 minuter innan tidig foglossning låser mina höfter och rumpmuskler. Jag började dessutom blöda kraftigt i vecka 5 så jag trodde jag fått ett missfall så jag kunde inte andas fram till vecka 12 passerades.
ALLT jag hör och läser är bra historier om att vänta barn... jag måste nu få höra att andra gått igenom det jag går igenom...och ATT man klarar sig och att det är VÄRT det. Snälla är desperat efter hemska historier så jag inte tror att jag är den enda i hela världen som har en fruktansvärd graviditet. Kan det fortfarande sluta? Finns det hopp om att jag faktiskt fortfarande kan få en bra graviditet, ut och shoppa barnkläder?, renovera bebisens nya rum? Känner mig så ledsen och förtvivlad för det här ska ju vara min dröm jag lever i men nu tittar jag bara ner i en toalett stol :(
Kram