• Smurf05

åderbråck som gör ont..och pulserande mage..

Har fått en hel del åderbråck som gör ont i benen och även nu börjar vandra uppåt i ljumskarna, idag har jag skitont på baksidan av låret på vänster ben som går upp i ljumsken och mellan benen..AJ AJ..! Kan knappt gå.
    Har stödstrumpor och försöker att ligga mycket men man kan ju inte ligga heeela dan.
    Har ni några tips.
    Sen en anna konstig sak. Ibland tycker jag liksom det pulserar i magen..ni vet ungefär som om när man har gjort illa sig i fingret t ex och sen pulserar det...lite så är det i magen ibland. Går över efter en stund, men himla irriterande när man ska sova och så.
    Är det bebben som har hicka måntro ? Har hört att dom kan ha det.
    Är i v. 38+1 idag.

• Svar på tråden åderbråck som gör ont..och pulserande mage..
  • Mammatill2

Hej. Jag har oxå onda åderbrock och har anntagligen fått en propp i bebet. Ska ner till vårdcentralen i morgonbitti.
    Ang hickningarna som jag helt säkert tror det är så är det helt vanligt. Min lille i magen hickar flera gånger om dagen. Visst är det jobbigt när man kör bil eller ska sova. Ser att vi är nästan lika långt gångna.

• Tjalle

Det pulserande du beskriver kan vara att din mage med innehållande bebis trycker på aorta, stora kroppspulsådern som ligger bakom magen längs med ryggen. Händer oftast när man lutarsig bakåt eller ligger på rygg. Man ska undvika detta då både man själv och bebis mår sämre av att få mindre syretillförsel.

Svar på tråden åderbråck som gör ont..och pulserande mage..