• AsaO

Hälsosamtalet - gick ni själva eller tillsammans?

Hej!

Nästa vecka är jag inbokad för ett första hälsosamtal hos MVC (är då i v.5 + 3).
    Hur gjorde ni på hälsosamtalet, gick ni dit själva eller tillsammans?
    Tack!      

• Svar på tråden Hälsosamtalet - gick ni själva eller tillsammans?
  • Lena

Själv båda gångerna. Alla andra gick vi tillsammans

• Pissenisse

Jag har aldrig gått på någonting hos mvc ensam, med denna graviditeten så sa barnmorskan att minst en gång vill hon att jag kommer själv.. Det bad de inte om förra gången.

• SuzR

Ensam båda gångerna. Kände att jag kunde svara på alla frågor som ändå rörde mest mig, själv.

• AsaO

Tack för svaren. Jag känner mest att jag inte vill göra fel liksom :) Känner ju att jag vill att sambon ska vara lika engagerad som jag men om det är ovanligt att man är båda på detta första samtalet (skulle bara vara 30min sa dom), så behöver han ju inte vara med då.

• SuzR

Ja alltså min bm frågade vad vi hade för jobb, dryckesvanor, hur vi bor , hur jag mår, vad jag äter, sexliv, allt möjligt!

• Meinu

Jag ska på inskrivning om 2 veckor ungefär (v10 då). Jag har trott att man ska ha sin kille med....men det kanske är bäst att vara själv? 

• AsaO

Det jag ska på är inte inskrivningen utan ett ganska kort hälsosamtal där man kan fråga saker osv. Inskrivningen tar jag också för givet att han ska följa med på.

• Meinu
    SuzR skrev 2013-06-18 14:25:45 följande:
    Ja alltså min bm frågade vad vi hade för jobb, dryckesvanor, hur vi bor , hur jag mår, vad jag äter, sexliv, allt möjligt!
    Ang. Dryckesvanor. Innan jag blev gravid så drack jag väldigt mycket. Nu ingenting såklart. Ska man säga sanningen eller? Undrar hon/han om hur man dricker nu eller hur man har druckit innan?
  • Meinu
    AsaO skrev 2013-06-18 14:29:42 följande:
    Det jag ska på är inte inskrivningen utan ett ganska kort hälsosamtal där man kan fråga saker osv. Inskrivningen tar jag också för givet att han ska följa med på.
    Vad är skillnaden? Hjälp, nu blev jag förvirrad. Jag ringde och sa att jag var gravid, sen fick jag min tid att träffa dom (1månad senare). Hon bad mig skriva ut en hälsodeklaration att fylla i och ta med mig. Är det inskrivning eller hälsosamtal jag ska på? Ha ha, gud va dum jag känner mig.
Svar på tråden Hälsosamtalet - gick ni själva eller tillsammans?