Hälsosamtalet - gick ni själva eller tillsammans?
Hej!
Nästa vecka är jag inbokad för ett första hälsosamtal hos MVC (är då i v.5 + 3).
Hur gjorde ni på hälsosamtalet, gick ni dit själva eller tillsammans?
Tack!
Hej!
Nästa vecka är jag inbokad för ett första hälsosamtal hos MVC (är då i v.5 + 3).
Hur gjorde ni på hälsosamtalet, gick ni dit själva eller tillsammans?
Tack!
Själv båda gångerna. Alla andra gick vi tillsammans
gick ensam...mannen (exet) jobbade
Jag har aldrig gått på någonting hos mvc ensam, med denna graviditeten så sa barnmorskan att minst en gång vill hon att jag kommer själv.. Det bad de inte om förra gången.
Ensam båda gångerna. Kände att jag kunde svara på alla frågor som ändå rörde mest mig, själv.
Tack för svaren. Jag känner mest att jag inte vill göra fel liksom :) Känner ju att jag vill att sambon ska vara lika engagerad som jag men om det är ovanligt att man är båda på detta första samtalet (skulle bara vara 30min sa dom), så behöver han ju inte vara med då.
Ja alltså min bm frågade vad vi hade för jobb, dryckesvanor, hur vi bor , hur jag mår, vad jag äter, sexliv, allt möjligt!
Jag ska på inskrivning om 2 veckor ungefär (v10 då). Jag har trott att man ska ha sin kille med....men det kanske är bäst att vara själv?
Det jag ska på är inte inskrivningen utan ett ganska kort hälsosamtal där man kan fråga saker osv. Inskrivningen tar jag också för givet att han ska följa med på.