• Chocoholica

Varför äter ni grönsaker?!

Grönsaker komme från frön, å frön e de synd om!!!!

Dom  trycks ner i platt jord som bara e ca -30 kvadratcentimeter i diameter.

Usch

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 19:25
    Gott folk, kolla var jag placerat tråden innan ni undrar vad jag rökt. Det här är bara en parodi på följande tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-362/m70239333.html
  • Svar på tråden Varför äter ni grönsaker?!
  • Griseknoen35

En grillad köttbit med en jättestor sallad med massa goda grönsaker i kan inget slå :) du tycker synd om fröna, jag tycker synd om din tråkiga tråd.

• Frontline

Jag har lättare för att skära av en tomat från plantan en att skära av huvudet på ett djur så därför äter vi grönsaker 

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tjohalia03
    puss skrev 2013-06-18 16:35:56 följande:
    Jag äter bara sprit.

Save water - Drink beer!  :D
  • Tjohalia03
    Chocoholica skrev 2013-06-18 19:26:54 följande:
    Mmmm beer! Men det är ju synd åt humlen! Skrikandes
    ... Flört

Gör man öl av humler?! Dom är ju helsöta! Jag hatar alla som dricker öl! :)
  • Tjohalia03

Har man humler i burar på tre centimeter i radie också förresten? Hemskt!

• Perpen
    Chocoholica skrev 2013-06-18 16:15:36 följande:
    Grönsaker komme från frön, å frön e de synd om!!!!

Dom  trycks ner i platt jord som bara e ca -30 kvadratcentimeter i diameter.

Usch

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 19:25
    Gott folk, kolla var jag placerat tråden innan ni undrar vad jag rökt. Det här är bara en parodi på följande tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-362/m70239333.html
    hahaha lysande! Skål
  • En struts

Ja, varför äter folk? Maten räcker ju inte till pga överbefolkningen. Skamligt att grönsaksätare äter mer grönsaker än köttätare, för då överkonsumerar de just den livsmedelsvaran.

Det ÄR faktiskt sant. Vi BORDE äta mer insekter och sådant, för att maten ska räcka till på jorden. Forskare har ju gått ut med det. Getingar och myror och sådant. Det borde grönsaksätare tänka på när de skäller på köttätare.

• Tjohalia03
    En struts skrev 2013-06-18 19:53:12 följande:
    Ja, varför äter folk? Maten räcker ju inte till pga överbefolkningen. Skamligt att grönsaksätare äter mer grönsaker än köttätare, för då överkonsumerar de just den livsmedelsvaran.

Det ÄR faktiskt sant. Vi BORDE äta mer insekter och sådant, för att maten ska räcka till på jorden. Forskare har ju gått ut med det. Getingar och myror och sådant. Det borde grönsaksätare tänka på när de skäller på köttätare.

Bara ifall du är seriös så vill jag säga att veganer/vegetarianer skäller på köttätare med all rätt. För att en ko ska producera ett kilo kött så måste den äta tio kilo växtprotein. Sedan finns det ju andra faktorer som spelar in också.

Men du har rätt i att enligt forskare så borde vi äta mer insekter istället för kött, då de är en bra proteinkälla och skulle vara mindre kostsamma för miljön att föda upp.

Själv äter jag kött, grönsaker och säkert några insekter nedmalda i brödet och spaghettin. Varför? Det är gott. :) 
Svar på tråden Varför äter ni grönsaker?!