• toa

någon som har åkt med turkish airlines?

Hej  Första gången jag reser utomlands med flygplan och  har ingen aning vad man får ha med sig.Förvånad Jag ska åka från köpenhamn till irak med turkish airlines.     Dottern ska ha massa smink med sig. Är det okej? Har redan mailat och frågat dem men  har inte fått svar. Ni som har åkt med turkish airlines innan snälla dela med er erfarenhet !!     tacksam för svar! 

• Svar på tråden någon som har åkt med turkish airlines?
  • Maryam88

Dom är jättebra tycker jag. Klart ni får ta med smink. Men vätska och krämer typ schampoo, hudkrämer, parfym  osv bör packas i bagaget som ska checkas in.. normalt får man ha med 23 kg incheckat bagage och 8 kg i handbagage som man tar med sig ombord. Sen får man ha en  vanlig handväska också.

• solros68

Mina föräldrar har åkt med dem och var nöjda. Och smink är inga problem att ta med sig, men vätskor packas incheckat bagage.

• toa
    Maryam88 skrev 2013-06-18 17:13:31 följande:
    Dom är jättebra tycker jag. Klart ni får ta med smink. Men vätska och krämer typ schampoo, hudkrämer, parfym  osv bör packas i bagaget som ska checkas in.. normalt får man ha med 23 kg incheckat bagage och 8 kg i handbagage som man tar med sig ombord. Sen får man ha en  vanlig handväska också.

Tack för svar!
    Hur mycket vätska får man ha? Jag har hört att flaskan får inte vara mer än 100 ml och all vätska som krämer osv måste packas i en  1 liters påse. Är det sant? 
  • maramiro84

Jag, maken och barnen brukar åka turkish Airlines : Arlanda-Istanbul - Istanbul-Amman och tillbaka igen tre månader senare och vi åker rätt ofta och dom är jättebra tycker vi, dom har alltid varit i tid, bra service, gulliga mot barnen. 30 kg/vuxen är standard för långresor med turkich airlines, 20 kg/barn, självklart kan man ta med sig smink, vi har tagit med dricka från flygplatsen typ 3 stora merflaskor det har inte varit något problem alls.
    Det har jag aldrig varit med om att krämer mm ska packas in i påsar? låter konstigt har aldrig jag gjort i alla fall.

• Ellaria
    maramiro84 skrev 2013-06-18 17:40:19 följande:
    Jag, maken och barnen brukar åka turkish Airlines : Arlanda-Istanbul - Istanbul-Amman och tillbaka igen tre månader senare och vi åker rätt ofta och dom är jättebra tycker vi, dom har alltid varit i tid, bra service, gulliga mot barnen. 30 kg/vuxen är standard för långresor med turkich airlines, 20 kg/barn, självklart kan man ta med sig smink, vi har tagit med dricka från flygplatsen typ 3 stora merflaskor det har inte varit något problem alls.
    Det har jag aldrig varit med om att krämer mm ska packas in i påsar? låter konstigt har aldrig jag gjort i alla fall.
    Då har du inte åkt på senaste tiden, det är standard, definitivt på arlanda. Alla vätskor/krämer som ska vara med i handbagaget får inte vara mer än 100ml/grej och ska förvaras i en genomskinlig plastpåse.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Och när jag säger "senaste tiden" menar jag typ senaste sju åren.

You know nothing, Jon Snow
  • barnluktarbajs

Lägg ALLT smink och andra skönhetsprodukter i det stora bagaget som ni checkar in så är det inga problem. I bagaget man checkar in får man ha hur mycket vätska "som helst". Det är bara i handbagaget, dvs det mindre bagaget som man tar med sig in i kabinen under själva flygresan, som man bara får ha en begränsad mängd vätska med sig. 

• mmeline

Jag har åkt några gånger med Turkish airlines till Istanbul och inte haft några problem. Maten är dessutom ganska god.

Vätskereglerna är samma för alla flygbolag och är dessa: www.transportstyrelsen.se/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vatskor-i-handbagaget/

Det enklaste är att bara lägga alla vätskor i det incheckade bagaget. Vill man ha med sig dricka på planet så får man köpa det efter säkerhetskontrollen.

Svar på tråden någon som har åkt med turkish airlines?