• Jenm

Nät till balkong

Hej.

Jag har flyttat till en lägenhet med min katt och har tänkt skaffa nät till balkongen så att man kan ha balkongdörren öppen och katten kan få ett extra rum. Men vart får jag tag på ett nät? Jag vill inte ha typ ett hönsnät utan ett lite diskretare. Jag har på sistone sett flera som har nät som knappt syns....

Kan tillägga att jag har en ganska stor balkong, den är i alla fall lång. Näten som djuraffärerna säljer (i alla fall de jag har sett på internet) är för korta...

• Svar på tråden Nät till balkong
  • nemo1

Då kan jag varmt rekommendera rådjursnät, eller viltstängsel som det kallas om man väljer bredd 2m. Jag har tidigare haft sk kattnät men det klarar inte av kylan på vintern utan vittrar då sönder. Jag är otroligt nöjd med viltnätet och oroa dig inte över att det är svart då det är knappt synbart utifrån. 

• Jenm
    nemo1 skrev 2013-06-18 21:02:57 följande:
    Då kan jag varmt rekommendera rådjursnät, eller viltstängsel som det kallas om man väljer bredd 2m. Jag har tidigare haft sk kattnät men det klarar inte av kylan på vintern utan vittrar då sönder. Jag är otroligt nöjd med viltnätet och oroa dig inte över att det är svart då det är knappt synbart utifrån. 
    Vart köper man det och vad kostar det ungefär?
  • nemo1
    Flerp skrev 2013-06-23 12:37:39 följande:
    Köp ett sådant: www.supercat.se/balkongnat/
    Jag använder ett sånt nät, och det funkar bra, och ser inte hemskt ut :) 
    Det där håller inte länge, ffa inte efter en kall vinter. Det var ett sånt jag hade tidigare och det vittrade sönder bara jag tog i det.
Svar på tråden Nät till balkong