hur får man Svart hår till blont??
jag har svart hår nu men e lite sugen på att bli blond. hur ska man göra det hemma. måste man avfärga först eller finns nåt bra som man kan använda?
nån som vet nåt om det här?
jag har svart hår nu men e lite sugen på att bli blond. hur ska man göra det hemma. måste man avfärga först eller finns nåt bra som man kan använda?
nån som vet nåt om det här?
Uj, uj, det är inte enkelt! I vilket fall så bör du absolut inte göra det hemma! Ofta så kräver det ju en massa behandlingar, först avfärgning ( ev flera ggr ) och sedan stegvis uppljusning... Om inte håret ska bli till sockervadd
Det skulle jag aldrig våga mig på... Och allra minst hemma.
òkej jag får nog lyssna på er. undrar om det finns nån som lyckats???
Det finns nog någon som lyckats. Men prova inte! Jag har en kompis som blonderade sitt svarta tjocka hår och hennes hårstrån gick av så hon fick klippa sig jätte kort. Gå till en frisör och fråga. Kanske kan de göra halva jobbet exempelvis avfärga det. Lycka till!
Jag var trött på min svarta hår ett tag år 2003 och började stegvis färga utväxten ljusare och ljusare. Efter ett tag var allt svarta borta (det var i topparna men det var ju mer åt det rödbruna hållet) och hade jag hållt på ett tag till hade jag lätt kunnat blondera det. Fast det tog ett par månader så klart.. men det är det mest skonsamma för håret ! Jag har så långt hår (till svanken) att jag inte ville riskera nåt.
Min kompis försöker få sitt svarta hår blondt, hon har vart tvungen att l'gga ut stora summor på att avfärga det ett antal ggr.-..men nu ser dte bättre ut!
Peruk?
Ånej, gör det inte! Det blir "pissgult".
jag har fått mitt en gång färgade svarta hår till "blont" och numera lite jordgubbsblont som jag faktiskt gillar, men det har tagit många dyra frisörbesök och lång tid. försök absolut inte avfärga det själv, det kan gå riktigt illa. gå till en salong, färga av så mkt du kan och tona det sedan in nån fin nyans. sen tonar du stegvis ljusare tills du får den färg du vill ha, så skonar du håret.
det är svårt att få ur de röda pigmenten ur den svarta färgen och det får håret att bli "pissgult" som nån så vackert skrev precis efter avfärgningen, så det behövs en toning ovanpå.
jag ska faktiskt gå försiktigt fram och prova. min sambos lillsyrra har jättevackert blont hår och hon hade samma svarta so jag har innan. jag slingade mig igår och gjorde hårbotten och det vart jättebra blond färg. så jag kommer nog att slinga lite stegvist nån gång i veckan för att försöka få fram en blond färg. jag hoppas jag kommer lyckasm men jag riskerar ju mycket. får väl återkomma med besked om hur det går för mig ha ha