• jennjenn

Hur smakar surkål?

Jaghar fått för mig att jag är sugen på det men har aldrig ens smakat (va knäpp man blir!)
    Inbillar mig att det är salt-syrligt som typ saltgurka fast jättecrunchigt i konsistens som färsk vitkål. Har jag rätt eller kommer jag bli jättebesviken om jag provar?

• Svar på tråden Hur smakar surkål?
  • jennjenn
    Pandamamma79 skrev 2013-06-18 23:55:13 följande:
    Har inte svaret på din fråga. Men tycker att det är en rolig fråga! Är du gravid?

Jepp, i vecka elva och jag mår apskit! Tredje barnet och jag har aldrig mått illa tidigare så det här kom som en stor överraskning. Och det blir bara värre... Har jättesvårt att hitta något som jag kan tänka mig att äta.
  • BuoBä

Det är inte lika krispigt som färsk vitkål så där finns det risk att du blir besviken. Men det är gott! Pizzasallad kanske vore nåt annars? Det vet jag några som har haft cravings på.

• sisley

Jag var superpetig med mat som gravid men surkål var jag ofta sugen på av ngn outgrundlig anledning. Det är lite syrligt och krispigt. Smakar inte så mkt som kål om jag ska vara ärlig. Köp en burk vettja. Kostar inte så värst mkt och gillar du det inte så är det bara att slänga.

Svar på tråden Hur smakar surkål?