• Kary

Kissar ni på natten?

Hur ofta går ni upp för att gå på toaletten varje natt? Jag måste alltid gå upp två eller tre gånger...men har hört att de flesta inte gör det. Hur klarar ni det? Dricker ni inget på kvällen eller? Jag dricker kamomillte och mjölk och trodde att det var därför jag var tvungen att gå upp. Men det kanske är något fel på min blåsa?

• Svar på tråden Kissar ni på natten?
  • carina68

Det låter mycket med 2-3 gånger. Går själv aldrig upp på nätterna och jag tycker ändå att jag dricker ganska mycket vatten på kvällarna. Kanske beror på hur stor blåsa man har...

• Nyfiken gul

normalt sett ska man itne behöva gå o kissa på natten om man kissar ordentligt innan man lägger sig o inte dricker så mycket innan sängdags..

men 1-2 ggr räknas också in som normalt, absolut inte mer.

Kamomillte är urindrivande o dricker du en kopp så behöver du kissa tre koppar....

Kissar du lika mycket även om du låter bli att dricka flera timmar innan sängdags så kanske det är läge att gå med ett urinprov till doktorn.. du kan ha urinvägsinfektion eller så som ger dig kissbesvär..

Att kissa för ofta på natten är inte bra i det långa loppet då den naturliga nattsömnen rubbas o man kan få svårare o svårare att somna om = onormal trötthet på dagen o koncentrationssvårigheter...

• Celindan

Brukar gå o lägga mig vid 23, kissa vid 00 eftersom jag fortfarande inte lyckats somna då, sen morgonkissa vid 8-9 typ o sen vila ögonen i sängen en liiiiten stund till!

• Pyret3

Jag går aldrig upp på natten och kissar. Inte ens när jag var gravid, förutom någon enstaka gång.
    Men vet tjejer som går upp varje natt.

• Vanilj

Jo jag går upp och kissar på natten nu när jag är gravid det är nog två gånger ca ibland tre. jobbigt,,,

• Kary

Visst är det jobbigt. Kissar en gång innan jag somnar, en gång runt 4-5 och sen en gång runt 8. Om jag är extremet trött kan det hända att jag somnar med en gång och sen inte måste kissa förrän kl 6. Har haft så här väldigt länge nu, och känner inget svidande eller annat obehag...kan det ändå vara en urinvägsinfektion då?

• krabbis

samma här. uppe 2-3 gånger varje natt. även innan jag blev gravid. det är nog bara olika. har ingen urinvägsinfektion.

• Lilla Hustrun

Lägger mig nykissad kl 24 typ, vaknar ca 1.30 och 5.30. Försöker låta bli att dricka efter kl 21, men det hjälper inte. Så har jag haft det hela graviditeten, är nu i v. 38+5.

• Kary

Haha...och jag är inte ens gravid! :D
    Men angående att kamomillte skulle vara urindrivande...stämmer det? trodde att det bara var drycker som innehåller koffein som var det...och det gör väl inte ett örtte?

Svar på tråden Kissar ni på natten?