Blir inte gravid!
Hoppas på att få lite tips/råd från er här på sidan : ) Jag och min man har varit gifta i 8 år, de två första åren blev jag gravid direkt, tyvärr kände varken jag eller min man att vi var riktigt redo och det blev abort bägge gånger. Bägge aborter var okomplicerade och gick bra. Nu har vi en längre tid (1 1/2 år) försökt bli gravida igen men utan resultat. Vi började en fertilitetsutredning i mars 2013, där de tog massa hormonprov på mig och även en del prover på min man samt spermaprov från han som var bra och ultraljudsundersökning på mig, Allt var okej och min livmoder och äggstockar såg fina ut. Jag är 27 och han 29, ingen panik än men fattar inte vad problemet är! Varför plussar vi inte liksom? Min mens är väldigt regelbunden, har alltid varit och jag kan oftast känna mina ägglossningar. Vi har sex varannan dag och var tredje ibland. Det enda jag oroar mig för är mina äggledare, att dom kan vara stoppade. Det har dom inte hunnit kolla än i utredningen och nästa tid är inte förrän om 3 månader!! Ingen tålamod alls känner jag : /