• BusJohanna

Trille viper 4s - erfarenheter?

Hej.
    Har tittat på barnvagnar och hittat en jag gillar. Trille viper 4s.
    Har fått bäst i test förra året av Råd & rön men jag har inte sett ngn som haft en.
    Är det någon här som har/har haft en sådan och vad tyckte ni?
    För och nackdelar?

• Svar på tråden Trille viper 4s - erfarenheter?
  • EwMa

Nu har inte bebisen kommit ännu men har köpt den. Och är jättenöjd med hur lätt den var och packa in i bilen och lätt och köra. Även om man redan har den så är det ändå kul och höra vad andra tycker då jag/vi är nöjda med den redan nu. Enda negativa är väl att man inte kan ändra handtaget upp och ner som med andra handtag, utan bara höja och sänka det.

• BusJohanna

Vad kul att ni köp en redan och är nöjda.

Vilken färg köpte ni?

Vi har ganska långt kvar så jag får inte köpa vagn än. passar på att göra efterforskningar så länge.

Puffar lite, ngn mer som har några erfarenheter?

• EwMa
    BusJohanna skrev 2013-06-19 14:23:35 följande:
    Vad kul att ni köp en redan och är nöjda. Vilken färg köpte ni? Vi har ganska långt kvar så jag får inte köpa vagn än. passar på att göra efterforskningar så länge. Puffar lite, ngn mer som har några erfarenheter?

Vi köpte svart och beige. Har pratat med personer man ser på stan som har den och dom är jättenöjda. Och oftast är det just att den är lätt och packa in i bilen
  • Judiths

Har den till min dotter som är 10 månader och är överlag nöjd. Tycker att det är lite dålig fjädring men det tror jag delar förbättrat i 2013 års modell. Min dotter är liten till växten och har inte suttit så bra i sittdelen sen vi tog bort åkpåsen, blev dock bättre med ett täcke i. Annars en bra vagn som jag kan rekommendera.

• BusJohanna

Är den stor att sitta i alltså?

Hade en kombivagn till sonen för sju år sedan men tyckte sittdelen var så stor och klumpig så det blev en annan vagn då. Hade hoppats att den här var mindre (Mitt "säljknep" till maken).

Tror du hon växer i den eller är den generellt stor?

• CT11

En superbra vagn! Liten och smidig och väldigt stabil. Minus för en skruv som lossnade så liggdelen "hängde" i luften på ena sidan samt punktering på bakhjulen 2ggr, men jag ska absolut ha den även till nästa barn. Den är inte så avancerad, inga features så som fickor i kanterna eller inbyggt solskydd osv, men fördelarna väger upp tycker jag.

• Judiths
    BusJohanna skrev 2013-06-19 17:30:41 följande:
    Är den stor att sitta i alltså? Hade en kombivagn till sonen för sju år sedan men tyckte sittdelen var så stor och klumpig så det blev en annan vagn då. Hade hoppats att den här var mindre (Mitt "säljknep" till maken). Tror du hon växer i den eller är den generellt stor?

Jag tror inte att det är själva storleken som är problemet egentligen, annat än djupet. Själva sitsen känns djup och selen sitter långt från grenen. När hon blir lite trött och liksom lutar sig lite bakåt glider hon lätt fram och ligger som en liten ostbåge där framme. Jag vet inte om det varit bättre med en annan vagn, det är mitt första barn och den enda vagnen vi haft. Hon är också som sagt liten, ligger på -2 SD. Det fungerar bättre nu när vi lagt ett dubbelvikt babytäcke i vagnen. Jag tror att hon kommer sitta bra i den snart.
  • saringen

Hej,
    Jag är supernöjd, bra stabil vagn! 
    Min son är nu snart 15 månader och vi var bland de första att köpa Trille Viper när den släpptes i Sverige!
    Vi har varit väldigt nöjda, liggkorgen har varit lagom stor, vi fick en stor kille, men den funka länge!
    Kan hålla med om att sittdelen är lite djup och även min grabb (som Är  stor och alltid legat +2 på kurvan) när han är trött sjunker ner som en ostbåge, fast han sitter lite så annars också så vet ej om det är vagnen!

Vi har haft punktering 1 gång(!) på 15 månader. Kan tycka den tar lite stor plats i bilen, vi har en volvo v50 och om vi ska storhandla eller åka bort så får vi knappt plats med något annat än vagnen! självklart kan man plocka av hjulen men det är lite bökigt! så det är väl det enda negativa, sen har vi haft svårt att fälla ihop vagnen då den "fastna" på ena sida på chassit! 

Men i det stora hela är jag supernöjd med vagnen, bra gung och skön att köra, positivt är även handtaget jag e kort och sambon lång!!  vi har helsvart då det bara fanns den att välja på!
    /Sara  

• BeanBag
    Judiths skrev 2013-06-19 20:29:06 följande:

Jag tror inte att det är själva storleken som är problemet egentligen, annat än djupet. Själva sitsen känns djup och selen sitter långt från grenen. När hon blir lite trött och liksom lutar sig lite bakåt glider hon lätt fram och ligger som en liten ostbåge där framme. Jag vet inte om det varit bättre med en annan vagn, det är mitt första barn och den enda vagnen vi haft. Hon är också som sagt liten, ligger på -2 SD. Det fungerar bättre nu när vi lagt ett dubbelvikt babytäcke i vagnen. Jag tror att hon kommer sitta bra i den snart.
    Köp en dyna så blir sitsen lite mindre och hon sitter säkert bättre
    Den här är kanonbra!
    lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/akpasar-skinn-o-sittdynor/inovi-sittdyna-memory-foam-stor-offwhite
  • Judiths

Tack för tipset! Den såg lite rejälare ut, de vi provat på babybutiken var så tunna och gjorde knappt skillnad. Butiksbiträdet föreslog ett fårskinn som hon sa även skulle vara svalkande nu på sommaren och visst sitter dottern bättre med det i men svalkande är det rakt inte - hon blev sjöblöt av svett. Det dubbelvikta babytäcket funkar dock väldigt bra även om det inte är snyggast. Dottern är mycket nöjdare med det i.

• Jonas03

Hej,

Vi är inte så nöjda. Till en början var vagnen stabil och bra, men efter bara 6 månader började den bli lite ranglig. Vi har använt sittdelen i ca 1 månad och fästet till suffletten lossnade för någon dag sen. Det är fler grejer som inte riktigt är av så bra kvalitet. Men det är en bra vagn annars. Jag vill inte skriva ner den. Men vi blev lite besvikna när framhjulen ganska kraftigt börjar vika sig inåt och vi fick svar från Trilles återförsäljare i Sverige att det inte var så när vi köpte den och därför går det inte på garantin. Jaja. Det blir inte en Trille igen.

• Judiths
    Jonas03 skrev 2013-08-01 16:09:47 följande:
    Hej,

Vi är inte så nöjda. Till en början var vagnen stabil och bra, men efter bara 6 månader började den bli lite ranglig. Vi har använt sittdelen i ca 1 månad och fästet till suffletten lossnade för någon dag sen. Det är fler grejer som inte riktigt är av så bra kvalitet. Men det är en bra vagn annars. Jag vill inte skriva ner den. Men vi blev lite besvikna när framhjulen ganska kraftigt börjar vika sig inåt och vi fick svar från Trilles återförsäljare i Sverige att det inte var så när vi köpte den och därför går det inte på garantin. Jaja. Det blir inte en Trille igen.

Tråkigt! Vi har använt vagnen flitigt i ett år (har ingen bil) och inte märkt av något av det du beskriver, den är som ny!
  • Nisanfisan

Vi har använt vår trille sen Vincent kom. Liggdelen var vi jätte nöjda med. Det negativa jag kan tycka är att suffletten bara har två lägen.

Vår kille vart jätte sugen på att sitta när han var 5 1/2 månad och sittdelen är jag verkligen besviken på. Han sitter dåligt just för att sittdelen är står (djup) och att bältet sitter längst ner. Vem har sin stjärt där nere?! Ostbåge är helt rätt ordval!

Men vagnen går bra! Rullar fint, lätt att svänga, kan vobbla ganska mycket.

Nu när Vincent är 10 månader, och fortfarande sitter dåligt är vi på jakt efter en ny vagn. Vi vill ha ett barn till i framtiden så vi tänker oss en helt ny vagn med ligg och sitt del.

För 6000kr är trillen helt värt det priset!

Lycka till!

• Hysterika

Jag älskar våran vagn! Suffletten kan du fälla så om barnet sitter upp kan du nästan dra suffletten över huvudet

• Gäst Tess

hur är den att lasta in i bil, har en vovve med, stor golden ;-/

har hört många som är negativa till trillen i bilen, men om man plockar av hjulen, för det är väl inte så svårt??

Svar på tråden Trille viper 4s - erfarenheter?