• SpanskaFlugan

Öljäst

Har någon här erfarenhet av att äta öljäst tabletter? De ska vara bra för hår och naglar (b vitamin) och de innehåller mycket mindre "prylar" äm exempelvis silicatabletter. Jag har ätit dem sen sista veckan i maj och har märkt stor skillnad på mina naglar och nu börjar det även märkas på mitt hår. Känns tjockare och är längre än vad det normalt blir på fyra veckor.

• Svar på tråden Öljäst
  • SpanskaFlugan

Svarar väl mig själv här. :) har fortsatt med öljästen och märkt en stor skillnad på framförallt håret. Jag har massor med små nya hårstrån som är 5-10 cm långa. Irriterande eftersom de sticker ut men när de är lika långa som resten av håret kommer det bli super! Och mina ögonfransar växer så det knakar. De är ca 2 cm långa nu och mycket tätare. Väldigt kul för en skandinavisk blekfis! Med mascara på ser det nästan ut som fejkade ögonfransar.

• Fridayyy

Intressant...nån mer som testat? I och för sig har jag redan bra naglar och mycket hår men ändå intressant, kanske jag får i mig detta på annat sätt då?

• SpanskaFlugan
    Fridayyy skrev 2013-09-17 12:17:36 följande:
    Intressant...nån mer som testat? I och för sig har jag redan bra naglar och mycket hår men ändå intressant, kanske jag får i mig detta på annat sätt då?

Öljästen är ju bara olika b-vitaminer och de finns framförallt i fisk och skaldjur, sojaprodukter, brunt ris och gröna bladgrönsaker. Kanske äter du mycket av det, eller så har du bara ovanligt bra gener. :)
Svar på tråden Öljäst