• kiiwi

Intensiv klåda i underlivet och kissnödig, vad kan det vara?

Jag har så konstiga symtom, det är som det skulle vara svamp och uvi på samma gång. I lördags började det med klåda och att den ena blygdläppen var svullen, men på eftermiddagen gick det över. På söndag morgon var klådan tillbaka men mycket lindrigare men då blev jag också konstant kissnödig, det sved när jag kissade och när jag var klar kändes det ändå som att jag skulle kissa på mig. Fick springa till toaletten flera gånger men så kom det bara litegrann. På kvällen kändes det bättre igen men jag kände att det var irriterat där nere.
    Måndag morgon bodde jag i princip på toaletten, kissnödig precis hela tiden och lite klåda. Men på eftermiddagen blev det bättre igen. Tisdag morgon började med intensiv klåda som försvann under dagen och sen kom tillbaka som lättare klåda/irritation på kvällen.
    När det är som värst kliar det så mycket så jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag får även ont i nedre delen av magen när klådan är som värst, oftast i samband med kissandet.
    Idag har det som tur var varit lindrigare klåda förutom precis efter jag klev upp imorse.

Förut hade jag jättemycket problem med samma sak väldigt länge och gick till en gynekolog som skrev ut flukonazol mot svamp trots att han inte kunde se någon svamp när han kollade i mikroskop. Därför tror jag att det är något annat. Visst hjälpte det väl, efter att jag tagit två av dessa engångstabletter med en veckas mellanrum blev det bättre men inte helt bra förrän ca en och en halv vecka efter jag tagit andra tabletten.
    Efter det har jag varit fri besvären i några månader men nu är det tillbaka.

Är det någon som haft samma symtom som kan ha någon aning om vad det är? Jag är som sagt osäker på att det är svamp. Jag ska boka en läkartid men jag vill först höra om det finns fler med samma problem så jag vet vad jag kan be läkaren testa för ifall han direkt antar att det är svamp igen.

• Svar på tråden Intensiv klåda i underlivet och kissnödig, vad kan det vara?
  • Anonym (Filippa)

Men du, det låter inte alls bra, det måste du genast kolla upp hos gyn! Kan ju vara klamydia eller något som behöver behandlas. Vänta inte!

• Bettizzzz13

jag har haft mycket svamp. Men för ca 2 veckor sedan började det göra riktigt ont. Jag trodde det var svamp igen men det visade sig vara klamydia

• dukat

Att det rör sej om en infektion är väl inte så svårt att komma fram till. Det du beskriver med kisseriet låter som att även urinröret blivit inflammerat.Du kan kolla det gm att sticka in ett finger i slidan typ 2-3 cm o sedan trycka uppåt.Blir du då kissenödig är det inflammation i urinröret.
    Vad sen denna infektion orsakas av  är omöjligt att säga utan närmare undersökning Det kan vara svamp men lika gärna något annat men det att det kliar så talar trots allt för svamp Men säker kan man inte vara innan undersökning 

• Mozakka

Hej jag har exakt samma besvär! Fick du reda på vad det var? Mvh orolig tös!

Svar på tråden Intensiv klåda i underlivet och kissnödig, vad kan det vara?