• dagdrömmaren

Bok för pappor?

Hej!
    Jag undrar om ni har tips på en bra bok för blivande pappor att läsa. Boken ska innheålla hur det är att bli pappa. (gärna ur en positiv synvikel). Jag är ju inte gravid än men tänkte köpa en "förberedande" bok till min man så att han blir mer sugen...Boken får gärna vara lite humoristisk och inte alltför tråkig och faktaspäckig, men den måste ju så klart vara realistisk och trovärdig.

• Svar på tråden Bok för pappor?
  • evelyn

... ja....det vill jag också veta.....

• Cookie

Du ska bli pappa - av Dick Sundeborn (tror jag han hette...) JAg har bläddrat i den och den verkar ta upp graviditeten på ett lite grabbigare sätt, men beskriver ändå vad som händer i kvinnans kropp.

• Kattiz

JAA tummen upp för "Pappor föder barn" av Gunilla Bergensten...Den är underbar och rolig!

• dagdrömmaren

Vad kul med så snabba svar! Handlar dessa böcker även om hur det är att VARA pappa? Eller handlar det bara om graviditeten?

• Cookie

"Du ska bli pappa" tar upp i alla fall de första månaderna, hur det är att komma hem, att mamman har genomfört ett maratonlopp och behöver sova MEN att det är bra att hon sover för att hon då får det lättare med mjölkproduktion osv...

• Fommpen

Tja brudar!
    Tänkte bara ge ett litet tips till er som tänker köpa de där dyra böckerna.
    Beställ dem på nätet, så kan det bli upp till 40% billigare än i bokhandeln.
    Gå in på bokfynd.nu
    när kan man gämföra priser.

Antar att många redan gör så, men det kan ju finnas någon som har missat det..

• Frida

Kan tipsa om en riktigt skojjig bok, som jag köpte till min sambo i början av graviditeten : "Att bli pappa - så funkar det". Skriven av Jonas Helling, en bok som Vi Föräldrar har gett ut. Super bra tycker min sambo!

• Zebra

Min man sträck läser just nu "pappor föder barn".
    Har själv läst den och kan varmt rekomendera den.

• Kattiz

Ja Den jag tipsade om ger oxå en massa "live" berättelser av män..innan förlossn. efter och då bebis blitt lite större...Helt värt ett besök på biblioteket!

• tinna

"Koka makaroner" är en bra bok som handlar om hur det är att vara pappa. Jimmy ligger och fnissar om kvällarna när han läser den. Han är ju iofs redan pappa och känner igen sig i mycket men jag tror att den är bra även för blivande fäder. Jag tror han heter Johan Nilsson som har skrivit den men är inte säker.

• dagdrömmaren

oh! Tack återigen! Det är ju underbart att få så mycket svar och tips från er alla här inne!

• pl77

Håller med Cookie, gav min man "Du ska bli pappa"-boken första graviditeten när jag skulle berätta att vi väntade barn. Han hatar att läsa, men den var "grabbig" och alldeles godkänd!

• Smultronstaellet

Min sambo fick "Pappor föder barn" av Gunilla Bergensten när jag testat + av mig. Mycket bra bok med massor av tips allt från barnvagnsinköp till smärtlindring under förlossningen samt graviditetsberättelser berättade av pappor.

• Ldg

Rekommenderar (både från mig och min man) verkligen "Du skall bli pappa" av Dick Sundevall.

Svar på tråden Bok för pappor?