• Bexxish

Smal och bristningar?!

Hej!

Jag är 20år gammal har inte fött några barn och väntar inget barn vad jag vet.
    Jag har alltid varit liten i växten, jag har alltid haft strl. XS-S och jag är inte tjock, ca.157cm och väger kanske 45-46 kg. Och är lite fixerad av mitt utseende. Nu är mitt problem att jag har upptäckt att jag fått bristningar vid ''kärlekshandtagen'' på ryggen ovanför rumpan.. VARFÖR?

HUR uppstår bristningar när man är så ''smal'' som jag är?! Jag har inte gått upp vikt, jag har inte börjat träna mer. Kan tillägga att jag åt ppiller tills Oktober förra året och använder sprial sedan dess om det har någon inverkan. Jag får sådan ångest över de här utseénde problemen.. 

Varför har det uppstått på mig :'( ?  

bristningar skönhet fel inte gravid
  • Svar på tråden Smal och bristningar?!
  • Lina07011

Bristningar är ärftliga och uppkommer av hormonella och fysiska förändringar. Vikten har en väldigt liten del med bristningar att göra. Titta på gravida vissa får det andra inte trots samma viktuppgång. Skulle säga att P- piller kan ha påverkat.

• MeJustMe

Bristningar får man om huden töjs ut "för fort". Men som Lina07011 skriver, vid graviditet så får vissa och vissa inte... Vet folk som inte alls fått små grav.magar men massor av bristningar, jag hade tämligen stor mage men inte en enda bristning så det finns ju troligen fler anledningar till att man får bristningar...

• Fia 28

Jag fick bristningar på låren när jag kom in i puberteten och jag var smal då.

• Bexxish
    Fia 28 skrev 2013-06-20 09:10:54 följande:
    Jag fick bristningar på låren när jag kom in i puberteten och jag var smal då.
    Jag var ganska sen i puberteten, kanske attjag fått dem pågrund av bäckenbenet?
  • Bexxish
    Lina07011 skrev 2013-06-20 01:37:18 följande:
    Bristningar är ärftliga och uppkommer av hormonella och fysiska förändringar. Vikten har en väldigt liten del med bristningar att göra. Titta på gravida vissa får det andra inte trots samma viktuppgång. Skulle säga att P- piller kan ha påverkat.
    :'( Fan också.. skulle fortsatt med de jäkla ppillerna.. dock så hade jag andra negativa saker när jag åt mina ppiller.. fick knölar i brösten (ofarliga) och oregelbundna blödningar och dylikt.. När jag slutade hade jag ätit ppiller i 5år 
  • partouze

Äsch några bristningar på höften är väll inget som jorden går under av? Kanske bryr sig barn från 15 och neråt men vem bryr sig om det? Jag är likt som dig smal 160 och 45 kg 20 år och jag fick också bristningar på höfterna. Dom bleknar och syns inte längre om man Inge är uppmärksam

Svar på tråden Smal och bristningar?!