• Anonym (Help me!)

Vilken färg på klockan passar bäst?

Jag är anonym för att det är en present och jubilaren håller till här.

Ska köpa en klocka som har en silverfärgad urtavla men där strecken för siffrorna har lite färg. Man kan välja rosa eller blå färg på strecken och jag velar. Tänker att blått passar till betydligt fler kläder än rosa men rosa är fint på tjejer. Det är ingen modeklocka utan den ska passa till det mesta under en väldigt lång tid framöver. Vilken färg på strecken blir bäst?

• Svar på tråden Vilken färg på klockan passar bäst?
  • Anonym (me)

jag skulle velat ha den rosa om det inte är för ljus rosa så det blir svårt att se siffrorna.

• Anonym (Help me!)
    Anonym (me) skrev 2013-06-20 16:17:50 följande:
    jag skulle velat ha den rosa om det inte är för ljus rosa så det blir svårt att se siffrorna.
    Även om inte rosa passar till alla kläder som röda eller oranga kläder t ex? Blått passar väl till mer färger eller tänker jag fel där?
  • Anonym (blå)

Jag hade valt blått. Rosa smycken passar inte till allt.

• Anonym (nini)

Blå! Du vill ju att den ska vara så användbar som möjligt.

• Christi38

Är det bara strecken hade jag valt rosa. Roligt med lite rosa och det gör väl inget om man är klädd i rött!?

• Anonym (Svårt)

Blå är mer användbar och oftast tydligare att se. Rosa är lite roligt och annorlunda.

• Anonym (Help me!)

Håller med om att rosa är fint men jag tror att blått passar till fler kläder och smycken? Därför lutar jag åt blått. Det är bara strecken där siffrorna brukar vara som är rosa eller blåa, resten av urtavlan är silver. Så håller ni med om att blått passar till mer eller har jag fel där?

Svar på tråden Vilken färg på klockan passar bäst?