• sankaj

    Vill inte följa med på semestern

    Min son 18 år i augusti vill inte följa med på semester, som varar i 4 v.1 v semester och 3 veckor besök hos släkt i f.d.Jugoslavien. Han total vägrar.Han är skötsam , men jag vet inte hur vi ska göra han vill inte,  och jag vågar inte lämna honom ensam .Vi bor i ett hus och flesta av våra vänner o grannar är bortresta. 

  • Svar på tråden Vill inte följa med på semestern
  • Christi38

    Är han väldigt omogen eller är han sjuk eller varför skulle en myndig kille inte klara sig själv? Ni kanske är rädda för att han ska ha stora fester eller så hemma?

    Kan ni inte "skrämma honom" med att grannarna är informerade o kommer ringa någon som kommer dit och bor med honom? Eller om ni har någon som kan titta till honom emellanåt?

  • sankaj
    Christi38 skrev 2013-06-20 18:00:29 följande:
    Är han väldigt omogen eller är han sjuk eller varför skulle en myndig kille inte klara sig själv? Ni kanske är rädda för att han ska ha stora fester eller så hemma?

    Kan ni inte "skrämma honom" med att grannarna är informerade o kommer ringa någon som kommer dit och bor med honom? Eller om ni har någon som kan titta till honom emellanåt?

    Nej han festar inte så mycket vaktiskt, men jag är rädd för att det ska inte hända honom nått när han är ute på kvällarna sent.Jag vet inte men vist kan vi skrämma honom.
  • Christi38

    Det är väl synd att skrämma honom ifall han är lugn och skötsam, det var ju mer för att han inte skulle våga ha stökiga partyn.

    Ni får väl komma överens om att ni hörs av på kvällarna då. Har ni ingen som kan kolla till honom emellanåt och som han kan kontakta om det är något?

  • alifewithoutme

    Jag lämnades själv i tre veckor (egentligen tänkt 2 men farmor blev sjuk så de stannade kvar) då jag hade skola. Inte fick jag men för livet och skolan m.m sköttes exemplariskt ändå :)

    Är han skötsam så varför inte? 

Svar på tråden Vill inte följa med på semestern