tips på JÄTTE bindor till efter förlossningen?
Har ni några tips på stora? Inga typ always nattbinda dom är för små.
Har ni några tips på stora? Inga typ always nattbinda dom är för små.
Har du fött barn tidigare? Jag använde vanliga nattbindor, normal storlek. Inga problem.
Jag fick med mig hem från förlossningen får säkert du med om du frågar. Iaf efter mina förlossningar så har det varit första dygnet som så där stora bindor/blöjor behövts sedan har nattbindan funkat
Annars kan du ju smyga hem ett gäng jättebindor från BB när du åker hem
Jag tog hem ett gäng från BB, men sedan behövde jag fler och då hittade jag nästan lika stora på apoteket. Ta gärna med en sån där nät-trosa från BB. De ligger bättre i dem än i vanliga trosor.
Apoteket har stora, City Gross och Ica Maxi har större. Minns inte namnet men paketet är lila med en mörkare blå eller lila botten.
Ett tips är att köpa Apotekets egna bindor. Fick det tipset på BB. Köp "tant-bindorna". Dvs de tjocka extra långa.
Apotekets bindor innehåller inte så mycket plast, så underlivet andas bättre. Trots allt håller avslaget på i många många veckor för de allra flesta, så det kommer gå åt många bindor.
Här får stooora på bb.. Har en sån just nu o födde barn i natt.. Skönt att veta att de håller tätt.. I morron kan jag byta till en lite mindre modell tror jag
Hade trosskydd efteråt och blödde inte ens vecka. Finns inget som säger att man måste störtblöda.
Jag använde Apotekets egna jättestora. Fångade upp allt bra, var sköna och dämpade lite smärta när jag satt ner första tiden.