• Anonym (första)

"Hugg"/ilningar i underlivet v 34

Är gravid i 34+1, legat inne några dagar med bricanyldropp för att stanna av förlossningen. Tappen är nere på 1,3 och magen har sjunkit rejält. Jag hade dock inte öppnat mig något när jag lämnade sjukhuset igår.
    Nu får jag som smärtsamma hugg eller ilningar i underlivet. Bara någon sekund men det gör så ont att jag får dra efter andan, kan det vara bebis som sjunker ner ännu mer?
    Har lite ont i ryggen som kommer och går och vattniga, vita flytningar men inga direkta sammandragningar. Kan förlossningen vara på g snart eller tror ni det är inbillning?

• Svar på tråden "Hugg"/ilningar i underlivet v 34
  • Anonym (första)

Ingen med erfarenhet?

• Hemlig123

Det ilar på mig med och enligt bm så är det för bebisen lixom skruvar ner huvudet i bäckenet och då träffar nerver samtidigt som bäckenet öppnar upp sig.. Fick rådet och ta Panodil.

• Anonym (första)

Är det tecken på att förlossningen närmar sig enligt din bm? Vilken vecka är du i?

• lovea01

Ilningar i underlivet och ökade flytningar är normalt i slutet av graviditeten. Det är nog bebis som sjunker ner ordentligt och förbereder sig för förlossningen. Det kan ju va att du börjat öppna dig oxå men ddt betyder inre att förlossningen är på g nu. Man kan gå och va öppen nån cm i några veckor innan förlossningen. Med första barnet kände jag som dig kring v 30 och det blev bara värre mot slutet då jag knappt kunde gå , kände liksom att jag va öppen och trodde bebis skulle ramla ut ett antal gånger. Nu är jag i v 38 och har börjat känna samma och en svidande känsla sä nu vet jag ju att bebis sjunker ner ordentligt och är nästan 100 på att jag öppnat med lite , men har även förvärkar som påverkar det hela. Sålänge du inte har förvärkar och ont förutom detta så tror hag inte du behöver oroa dig, det enda är väl att förlossningen kan gå snabbt när det väl sätter igång eftersom det liksom är flrberett redan. Men det kan som sagt ta veckor eller dagar det vet man ju inte :)

• Hemlig123
    Anonym (första) skrev 2013-06-21 15:04:36 följande:
    Är det tecken på att förlossningen närmar sig enligt din bm? Vilken vecka är du i?

Inget om att det är på gång lr så vad jag vet.

Vecka 37 nu. :)
  • Anonym (första)

Okej! Vet inte om jag hoppas på att bebben ska komma eller inte, jobbigt att gå och vänta bara

• lovea01
    Anonym (första) skrev 2013-06-21 16:33:00 följande:
    Okej! Vet inte om jag hoppas på att bebben ska komma eller inte, jobbigt att gå och vänta bara

Att det är jobbigt att gå och vänta det kan jag hålla med om, speciellt när man har ont och inte kan gå ordentligt pågrund av dessa ilningar och obehag man går med. Men försök att inte tänka så mycket på det, det kommer ta den tid det tar inget vi kan påverka ändå. Även om det förstås börjar bli otåligt nu i slutet... men du är fortfarande bara i vecka 35 så bebis behöver stanna där ett tag till och växa på sig :)
Svar på tråden "Hugg"/ilningar i underlivet v 34