• callimero

Någon som har erfarenhet av nya AVA Riga?

Vi tittar nu efter år av IVF på olika ÄD-kliniker och väljer som det ser ut mellan IVI i Spanien och AVA Riga.

Träffade AVA på konsultation i Stockholm för några veckor sedan och fick ett bra första intryck. Det man undrar över är såklart banken av donatorer, labbet och embryologernas skicklighet när det är så pass nytt. Nyfiken på att höra om någon gjort ett försök eller andra erfarenheter?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av nya AVA Riga?
  • chikita124

Hej!
    Vi har valt Riga då de ägs av samma ägare alla kliniker och då borde de ha samma
    kompetens...
    Börjar med mina tabletter imorgon och har planerat insättning 27 juli
    oj oj de har verkligen gått fort.
    Tycker att de är trevliga och svarar oss direktenkelt de hjälper till med både resa och hotell
    känns som de verkligen är seriösa..nu hoppas jag verkligen att vi lyckas har en adoptivdotter från Vietnam som nu är 8år och känns rimligt skaffa ett syskon till henne nu:)

• chikita124

Jag fick missfall på första försöket är nu gravid igen i v.12

Adina15 skrev 2014-08-26 12:30:24 följande:

hur har det gått för er? nyfiken...

• Adina15
    chikita124 skrev 2014-08-27 06:05:29 följande:

Jag fick missfall på första försöket är nu gravid igen i v.12

men fantastiskt, grattis!!!
    ok 12 veckan är fortfarande tidigt men vi håller tummarna att allt löper vidare enligt plan. :) hoppas du får må någorlunda bra...

Är du nöjd med AVA Riga för övrigt? tips eller råd emottages tacksamt då jag är i planerarfasen...
  • chikita124

Tack..gårpå nya ava riga. ..väldigt nöjd men inte efter misslyckandet då de skiter fullständigt i personen de är bara intresserade av pengar o de märks tydligt. ..alla kliniker är nog lika däremot i behandling är de super bra svarar fort o erbjuder bra service mm..är nöjd men nu har jag blivit gravid båda mina försök...

Mitt tips är att läs på innan de gjorde inte jag...odla till blasto direkt ta akupunktur o vila mycket:)

Fråga på om du undrar något. ..

Adina1 5 skrev 2014-08-27 13:02:20 följande:

men fantastiskt, grattis!!!

ok 12 veckan är fortfarande tidigt men vi håller tummarna att allt löper vidare enligt plan. :) hoppas du får må någorlunda bra...

Är du nöjd med AVA Riga för övrigt? tips eller råd emottages tacksamt då jag är i planerarfasen...

• Zinfandel

Efter vårt första misslyckande var de enormt engagerade i kommande försök och var väldigt måna om att få till en ännu bättre behandling och hjälper med en massa saker kostnadsfritt så jag är nöjd

• Adina15
    chikita124 skrev 2014-08-27 21:41:45 följande:

Tack..gårpå nya ava riga. ..väldigt nöjd men inte efter misslyckandet då de skiter fullständigt i personen de är bara intresserade av pengar o de märks tydligt. ..alla kliniker är nog lika däremot i behandling är de super bra svarar fort o erbjuder bra service mm..är nöjd men nu har jag blivit gravid båda mina försök...

Mitt tips är att läs på innan de gjorde inte jag...odla till blasto direkt ta akupunktur o vila mycket:)

Fråga på om du undrar något. ..

hah precis det där med blacocystodling + akupunktur har jag tänkt! gjorde du det på sista försöken eller alla?

har inte gjort något av det tidigare i alla fall... har nämligen gjort 3 tidigare ivf:er i sverige men med makens slöa spermier blev resultatet inge bra (2 misslyckade, ett missfall), nu behöver vi göra med donator.

gjorde ni med donator eller egna celler?

det där med att de släpper taget om en totalt efter misslyckad behandling kände jag även här i sverige, prcis då man  behöver extra omtanke och nån att prata med för att hantera sorgen.

blir så hoppfull när jag hör om folk som lyckats!!!!
  • Adina15
    Zinfandel skrev 2014-08-27 22:28:40 följande:

Efter vårt första misslyckande var de enormt engagerade i kommande försök och var väldigt måna om att få till en ännu bättre behandling och hjälper med en massa saker kostnadsfritt så jag är nöjd

har ni lyckats sedan, är du gravid eller har fått barn..?
  • chikita124

Inte blasto första gången ingen som nämnde de o vi va inte pålästa innan...

Vart gravid första gången med men fick missfall i v.7...

Nu blasto o akupunktur gjorde med donator fick 9 bra embryo..

tog 2 första gången blev 5 bra till frysen. ..tog upp alla o odla blasto 2 till mig 2 bra till frysen. ..

Har inte gjort här i sverige tycker de har så konstiga lagar här tyvärr. .sen så lång kö. .när skall ni igång? De bästa med riga är alla mediciner som man inte får här hemma. .

Adina15 skrev 2014-08-28 17:40:15 följande:

hah precis det där med blacocystodling + akupunktur har jag tänkt! gjorde du det på sista försöken eller alla?

har inte gjort något av det tidigare i alla fall... har nämligen gjort 3 tidigare ivf:er i sverige men med makens slöa spermier blev resultatet inge bra (2 misslyckade, ett missfall), nu behöver vi göra med donator.

det där med att de släpper taget om en totalt efter misslyckad behandling kände jag även här i sverige, prcis då man  behöver extra omtanke och nån att prata med för att hantera sorgen.

• MaryoMary

Hej! Hoppar in här men en fråga som kanske är naiv, men.. Det kostar ju mycket pengar med äggdonation på Ava, och det är det helt klart värt. Finns det några garantier/pengar tillbaka vid misslyckande?

• chikita124

Nej inga garantier bara halva priset om de bara blir embryo. ..

MaryoMary skrev 2014-08-28 21:12:02 följande:

Hej! Hoppar in här men en fråga som kanske är naiv, men.. Det kostar ju mycket pengar med äggdonation på Ava, och det är det helt klart värt. Finns det några garantier/pengar tillbaka vid misslyckande?

• callimero

Ser att det r min tråd som är lite aktiv och kan meddela att jag sitter här med en underbar sötnos till 2-månaders dotter bredvid mig. Så ja, vi är nöjda med valet av klinik! Har ytterligare 6 st blasto av hög kvalitet i frysen. Detta trots kassa spermier. Vi gjorde även PICSI där de kan gallra lite extra bland spermierna. Vår donator var 21 år med ett eget barn. Tycker de har varit betydligt proffsigare än hos många av de svenska kliniker vi valsat runt hos för otal IVF med samma standard varje gång. Fick även kortison, levaxin (trots ok sköldkörtelvärden) fragmin och trombyl.

• callimero
    Adina15 skrev 2014-08-28 17:40:15 följande:

Läs på om PICSI för extra utgallring av de spermier som används!
  • Adina15
    callimero skrev 2014-09-02 10:13:45 följande:

Ser att det r min tråd som är lite aktiv och kan meddela att jag sitter här med en underbar sötnos till 2-månaders dotter bredvid mig. Så ja, vi är nöjda med valet av klinik! Har ytterligare 6 st blasto av hög kvalitet i frysen. Detta trots kassa spermier. Vi gjorde även PICSI där de kan gallra lite extra bland spermierna. Vår donator var 21 år med ett eget barn. Tycker de har varit betydligt proffsigare än hos många av de svenska kliniker vi valsat runt hos för otal IVF med samma standard varje gång. Fick även kortison, levaxin (trots ok sköldkörtelvärden) fragmin och trombyl.

Men åååh så härliga nyheter, grattis till att det funkat, ni fick en liten tjej!!!

och även positivt med så många nedfrusna embryon för ev kommande framtida syskonförsök. hur länge har de kvar dem? kostar det något?

nu blir jag pepp, tror vi åker dit senare i höst. förresten vilken AVA klinik i Riga var ni hos? finns ju två och jag är kluven vilken jag ska välja, har varit i kontakt med båda som verkar bra...
    tack för tips om PICSI, ska kolla..

stor kram!
  • callimero

Tack! :)

Vi var hos den nyare kliniken, heter nu IVF Riga. Minns inte vad kostnaden framöver för frysta var, måste kolla upp det. Jag fyllde 47 nyss så lite osäkert om det blir syskon men vi får se, fantastiskt att möjligheten finns!

• chikita124

Vi går med på den nya Riga..
    Vi har just betalt för ny frysning vilket man gör 1 gång om året och nu var valutan ganska låg betalade 2700 kr förra året 3000 kr så de beror på valutan men runt de rör de sig om..

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av nya AVA Riga?