Kan man färga håret på kakel golv???
Undrar jag eftersom jag e orolig för att toningen ska missfärga kaklet och fogmassan!!!
Undrar jag eftersom jag e orolig för att toningen ska missfärga kaklet och fogmassan!!!
kaklet är nog ingen fara med men möjligt att fogmassan kan få färg på sig som blir svår att ta bort.. jag skulle nog bre ut en gammal handduk på golvet... :)
Tvätta bort spillet direkt så ska det inte vara några problem.
får du det i fogarna så går det inte bort om du inte tar bort det direkt...
Det fastnar lätt i fogarna! Till och med viss mat fastnar i fogarna, vi har klinker i köket med lite tomatpuré mellan 2 plattor . Lägg under skydd för säkerhets skull.
Om nu fallet skulle vara så att du fått lite i fogarna kan du testa att spraya lite hårspray på fläcken, cänta ett litet tag och torka bort med en blöt trasa.
Funkar för det mesta, om man är snabb på fäcken
Funkar även på skåpdörrar, stolar, bord, golv m.m...
Om man är snabb som sagt
aj då...får åka hem till mina föräldrar och färga tror jag!!! Vill ju inte förstöra mitt fina badrum!
Har ditt kakel hår? Låter lyxigt!
Jag hade nog varit försiktig med det, men det beror lite på. Glaserat kakel tål fårg, men är det det minste poröst så färgast det om man spiller.
Men herregud så jag stavar, och jag är inte ens full!
Men du kan väl lägga tidningar på golvet? Eller färga någon annanstans där golvet inte är lika känsligt?
pallas