• Anonym (försvinna)

Hur försvinner jag spårlöst utan pengar?

Som rubriken lyder, Hur försvinner man spårlöst om man inte har några pengar?
    Jag vill försvinna av den enkla anledningen att jag inte trivs med livet. Är inte kriminell eller liknande men vill inte vara kvar här...

Kan man ta in på typ hotell under falsknamn? Går det verkligen? Som jag skrev har jag inte pengar... Lite har jag väl, men hur överlever man sen? Tacksam för hjälp ...     

• Svar på tråden Hur försvinner jag spårlöst utan pengar?
  • Anonym (kan inte)

Du kan inte lämna landet iaf.. (om du inte har falsk identitet dvs). Du får väl gå på gatan i värsta fall, men varför inte förklara för din familj att du behöver bort här i från sen reser du iväg lagligt och startar ett nytt liv? Är ju rätt mycket enklare det än att försvinna. 

Du kommer ju få massa människor som letar efter dig poliser m.m osv, så tror inte det är ett spec kul liv att leva heller..

• Anonym (Försvinn)

Det beror ju på vad "försvinna" innebär. Din familj och dina vänner har ingen rätt till dig om du är vuxen, du kan ju helt enkelt flytta och så kontaktar du polisen och säger att du inte är i någon fara utan att du helt enkelt inte vill ha kontakt med dem längre. Polisen säger det men säger inte var du är. Klart.

Eller flytta utomlands utan att säga något.

• Anonym (?)

Vad vill du uppnå? Behöver du byta identitet, varför? Förföljer någon dig? Annars är det ju bara att vara dig själv och fly, ny stad, nytt jobb, och försöka skapa ett nytt liv, funkar ju både här och i Europa.

• läderkille

Försök och få ihop pngar till en flygbiljett, typ 3-4000.
    Sen kan du få exempel här....

Åk till thailand och bo hoss munkarna. Man kan få leva och bo och träna hos dom under lång tid utan det kostar något.

Åk till japan/kina sen köper du parafym/kläder o sen säljer  det på blocket som många redan gör. Då få du ju in lite pengar så sett.

Har många bättre förslag men dumt o ta dom såhär öppet 

• zarah

Jag jobbar på hotell vi kollar ytterst sällan leg. Dock gör vi alltid det när det är kontantbetalning för att med kort har du ändå en viss säkerhet om något skulle försvinna eller förstöras på rummen. Men det är ju så klart olika från hotell till hotell

• Anonym (O)

På sommaren kan man ju tälta/campa eller sova i en kombibil utan större problem. Finns många billiga vandrarhem också. Om du är seriös så tror jag att du ser till att planera rejält innan gällande namnbyte, var du ska arbeta (komma på ett jobb som är ganska lätt att få så du kan börja tjäna ihop en buffert).

• Nape

Du behöver ju inte göra det så dramatiskt att du drar utan att säga något. Om du inte gjort något fel kan du ju säga som det är. "Jag väljer att flytta och skapa mig ett nytt liv."

I Norge tex är det enkelt att få jobb. Kolla på ams.se och hitta ett jobb och flytta dit legalt.

• Örontrumpet

Antingen genom att ta livet av dig eller att pensioneras efter ett visst antal år i Franska främlingslegionen.

Svar på tråden Hur försvinner jag spårlöst utan pengar?