Lina o Ante skrev 2013-06-21 18:37:43 följande:
Kan vara så att bara för att du har tagit det så lugnt och hållt dig borta från promenader att kroppen inte var beredd.. men om du blir för orolig så ring din BM.. Men jag tror bara att det är sammandragningar och ingen fara så länge dom går över av sig själv så hade jag bara försökt tagit det lite lugnt..
Lycka till :)
Tack så mycket.
Jag åkte till förlossningen ikväll för minskade rörelser o tog upp det med henne då. Hon sa precis som du. Att jag ska vila o ta det lugnt.. Ligamentsmärtor =)
Barnet mådde bra men börjar få ont om plats :)
lovea01 skrev 2013-06-21 21:10:19 följande:
Eftersom du skriver att det oftast kommer vid att du går snabbt eller reser dig snabbt från soffan, så kan jag säga att det är ligamentsmärtor. Har själv samma sak, får vända mig försiktigt i sängen, resa mig långsamt från soffan och inga snabba promenader. Får jag ont så känns det rejält. Fick rådet att ta allt långsamt och får dy ont ta en alvedon ocv ligg ner, använd ev. Vetekudde mot det onda det hjälper :)
Tack så mycket för rådet. Ska vila extra mycket nu då. Obehagligt värre när det hugger till sådär. Skönt dock att det är "normalt" o inge konstigt =)
Är ju första ggn jag går så här långt så det är ovant för mig med alla dessa "Normala" krämpor ;)