• Anonym (Mamma)

Ingen utav mina fyra barn hälsade mig grattis på mors dag

Jag har tre döttrar och en son, döttrarna har flyttat hemifrån och är 17, 19 och 22 år gamla och sonen är 15 men bor endast hos sin pappa. 
    Jag älskar mina barn mycket men ingen uppskattar eller ser vad jag gör för dom och det sårar mig! 
    De firade min födelsedag genom att ge en gemensam priset och köpte en tårta, det var i vintras och jag blev så glad för att dom äntligen visade att jag var värd något för dom. Annars kommer dom inte och hälsar på eller pratar med mig om dom inte måste eller behöver något från mig.
    Jag vet att jag kanske är lite stressad av mig och blir lätt frustrerad och så, men det är för att jag inte hade en lätt uppväxt när jag var barn. Men det förstår inte dom. 
    Sen är jag sjuk också och jobbar hårt, jag har ingen energi eller ork kvar när dagen är slut men ändå så vill dom inte hjälpa mig, eller ställa upp.
    Jag har alltid varit en så bra mor som jag bara kan.

Nu sa dom inte ens grattis till mig på mors dag, ingen utav 4 barn. De bor inte ens ihop och kan inte ha sagt till varandra att "Nu ska vi inte säga grattis" utan alla glömde eller undvek det. Men hur kan man "glömma" mors dag? Är det okej att bete sig så hänsynslöst mot sin egen mor!? 
    Jag är djupt sårad, men har inte pratat med dom om det. Vill bara gråta!  

• Svar på tråden Ingen utav mina fyra barn hälsade mig grattis på mors dag
  • IsDimma

Men det är ju typ en hel månad sen det var mors dag, varför fortfarande älta det? Och varför ta upp det här istället för med barnen? Är det en dag ni firat när dom var yngre så det är en dag dom borde fatta att du vill bli uppvaktad på?

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • ostboll

Jag glömde också bort mors dag.... Och på min mammas födelsedag så fick hon ett grattis-sms eftersom att jag inte har några pengar. Men jag älskar henne ändå och det vet hon nog. Tar du inte det hela lite för hårt?

• Snöviolen

Jag brukar också glömma bort mors dag. Vet inte ens vilket datum det brukar vara. Men sen tycker jag det räcker med att fira födelsedagar ordentligare. Så det kanske är därför jag inte har orkat hålla koll på när mors dag är.

• La Lola

Nu? Mors Dag var väl i maj eller nåt?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Mamma)

Nu är det kanske inte just att dom inte sa grattis på mors dag som jag bekymrar mig över, utan det var mest ett bevis för hur lite som bryr sig. Jag bryr mig mer om min mor som betedde sig som ett svin när jag växte upp än vad dom bryr sig om mig. det är väl klart att det sårar när ens barn, alla fyra, inte bryr sig något alls..

• Anonym (vet du)

Vet du en sak, jag tycker alla sådana bemärkelsedagar är så överreklamerat. mors dag är bara ett dumt påhitt för köpmännen att tjäna mer pengar. Födelsedagar...kom igen, vi blir äldre och äldre vare sig vi vill det eller ej, det är väl inget att fira när man är vuxen???

Jag firar inte min mamma på födelsedagar eller morsdag, och hon firar inte mig. Däremot så visar vi varandra att vi älskar varandra och bryr oss om varandra i vardagen. Du är antagligen besviken på dina barn för den kontakt ni har i det vardagliga livet och hur ni ställer upp för varandra. Så glöm bemärkelsedagar och fundera på hur ni skall få bättre kontakt med varandra. Ställ inga krav, typ jag är trött och varför kommer ni inte och hjälper mig utan fundera istället på vad du kan ge dem, det är kärlek. Sen har du många tonåringar, det är en egocentrisk och jobbig period, men ge dem massa kärlek och finns där för dem nu så kommer det att betala sig tillbaka när de blir äldre. 

• La Lola
    Anonym (Mamma) skrev 2013-06-21 22:46:33 följande:
    Nu är det kanske inte just att dom inte sa grattis på mors dag som jag bekymrar mig över, utan det var mest ett bevis för hur lite som bryr sig. Jag bryr mig mer om min mor som betedde sig som ett svin när jag växte upp än vad dom bryr sig om mig. det är väl klart att det sårar när ens barn, alla fyra, inte bryr sig något alls..
    Bryr de sig om dig de övriga 364 dagarna?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • h8him
    Anonym (Mamma) skrev 2013-06-21 22:46:33 följande:
    När bjöd du hem dina barn på middag senast? När ringde du och pratade med dem och frågade hur de har det?
  • kenopeno

Upp med hakan. {#emotions_dlg.flower}

Jag förstår dina känslor......men barnen är stora nu och har fullt upp med att skapa sina liv. Det behöver inte alls betyda att du inte är älskad.

Mina barn är 23 o 25.....och det kan gå många dagar innan jag hör något. Jag e så glad att facebook finns....för då kan jag vara med på ett hörn o smygfölja dem ändå -fniss-

Men som jag upplever det, så har de det som bäst i sina liv när de blir tysta. Då har de fullt upp och bygger i livet och gör alla de erfarenheter som det behövs för att ta plats i vuxenlivet. Men varje gång det blir besvärligt eller de stöter på problem eller behöver en axel att luta sig mot, så vips är de där och behöver lilla mamma igen Flört Och du må tro att jag uppskattar varje gång jag lyckas göra något för dem....och på något sätt göra att solen lyser över dem igen.

Så släpp alla tankar på att de överger dig eller bara hör av sig om de behöver något (utnyttjar).....för det är oftast inte så. Vuxna barn har oftast bara fullt upp med att upptäcka vad livet har att bjuda på.           

Svar på tråden Ingen utav mina fyra barn hälsade mig grattis på mors dag