• fakhari

Skjuta upp mens med minipiller

Hej
    Jag har tagit minipiller i en vecka nu för att skjuta upp min mens inför en utomlandsresa. Kommer det att fungera? Jag har inte tagit dom med något läkarintyg eller liknande. Hur fungerar det egentligen? Behöver jag oroa mig för att det kommer uppstå blödningar på resan iallafall/eller att den rubbas helt och kommer när som helst? 

• Svar på tråden Skjuta upp mens med minipiller
  • Mineralvatten

du kan ha mellanblödningar då och då i flera månader, en del får blödningar hela tiden av minipiller och en del som jag själv får inga blödningar alls.
    vilken sort har du?

• Mineralvatten
    fakhari skrev 2013-06-22 15:56:19 följande:
    Okej! Då hoppas jag på det sistnämnda. Jag har Mini-Pe. 
    ok en vecka är extremt lite...man brukar ha en testperiod för varje p-piller i alla fall på 3 månader. är detta de första pillerna du äter?
    jag har testat 5 st p-piller och tar nu cerzaette,
  • fakhari
    Mineralvatten skrev 2013-06-22 15:58:06 följande:
    ok en vecka är extremt lite...man brukar ha en testperiod för varje p-piller i alla fall på 3 månader. är detta de första pillerna du äter?
    jag har testat 5 st p-piller och tar nu cerzaette,
    Ja det är det.... men jag åker bort om två veckor och vill helst inte ha någon form av blödningar där borta. Ja det här är de första pillrena jag tar. 
  • Hannah76

Du har tagit någon annans piller? Du har inte träffat en läkare/gyn/bm?

Med minipiller är det u vanligt att man blöder mycket i början. Började du ta dem under din senaste mens?

• Mineralvatten
    fakhari skrev 2013-06-22 16:01:07 följande:
    Ja det är det.... men jag åker bort om två veckor och vill helst inte ha någon form av blödningar där borta. Ja det här är de första pillrena jag tar. 
    ok.
    ja alltså du kan ju inte räkna med att du inte får någon blödning...man kan få blödning när som helst både med minipiller och p-piller, dock så försöker man styrka blödningen  till den pillerfria/veckan med sockerpiller när man har p-piller. med minipiller så finns inget sådant uppehåll så du kan inte styra blödningarna vad jag vet.
  • fakhari
    Hannah76 skrev 2013-06-22 16:03:33 följande:
    Du har tagit någon annans piller? Du har inte träffat en läkare/gyn/bm?

Med minipiller är det u vanligt att man blöder mycket i början. Började du ta dem under din senaste mens?
    Ja, jag tog två kartor från en vän. Ja jag började ta dom under senaste mensen!
    Finns det någon chans att tabletterna då funkar för att skjuta på mensen? 
  • fakhari
    Mineralvatten skrev 2013-06-22 16:04:24 följande:
    ok.
    ja alltså du kan ju inte räkna med att du inte får någon blödning...man kan få blödning när som helst både med minipiller och p-piller, dock så försöker man styrka blödningen  till den pillerfria/veckan med sockerpiller när man har p-piller. med minipiller så finns inget sådant uppehåll så du kan inte styra blödningarna vad jag vet.
    Oj okej... Då får jag hålla tummarna helt enkelt. Tack! 
  • Mineralvatten
    fakhari skrev 2013-06-22 16:05:26 följande:
    Ja, jag tog två kartor från en vän. Ja jag började ta dom under senaste mensen!
    Finns det någon chans att tabletterna då funkar för att skjuta på mensen? 
    tog två kartor?
    det är allvarligt! man ska ALDRIG ta receptbelagd medicin som man inte fått utskriven?
    ursäkta frågan, men varför har du så lite respekt för din kropp?
    och din vän får inte ge dig av hennes medicin.

och nej du kan inte skjuta på mensen men dem.
  • fakhari

Jag skulle fått samma piller. För henne fungerade det att skjuta på mensen vilket det gör för vissa. 
    Vi har väl olika uppfattning om vad som är respekt och inte, även fast detta är irrelevant. Tack för hjälpen ändå. 

• Mineralvatten
    fakhari skrev 2013-06-22 16:19:39 följande:
    Jag skulle fått samma piller. För henne fungerade det att skjuta på mensen vilket det gör för vissa. 
    Vi har väl olika uppfattning om vad som är respekt och inte, även fast detta är irrelevant. Tack för hjälpen ändå. 
    hur vet du att du skulle fått samma piller?
  • Hannah76
    fakhari skrev 2013-06-22 16:19:39 följande:
    Du har varit på undersökning? Det har gått igenom vad du har för sjukdomar i familj/släkt?
Svar på tråden Skjuta upp mens med minipiller