Löss :( Erfarenheter av Hedrin?
Jaha. Så var vi också lusdrabbade. Antar att vi får vara nöjda som klarat oss så här länge (har tre barn på dagis/fritids och äldsta är 9 år). Kastade mig iväg till Apoteket i morse när jag upptäckt flera löss i håret på de två äldsta barnen. Köpte Hedrin (lösning, inte spray) på inrådan från personalen. Vid luskamning visade det sig att även jag och yngsta barnet var drabbade (en lus var).
Nu har jag behandlat oss (ska upprepas om en vecka) men jag är osäker på hur mycket medel man skulle använda. Köpte 2 paket a 100 ml. I barnens tunna hår blev det så att det droppade och rann från håret ned på hela kroppen. Till mig, som har tjockt och ganska långt hår, fanns det 2/3 flaska kvar och det blev inte alls lika mycket i håret. Hårbottnen dränkte jag nog in bra, men jag hade velat ha mer i själva håret.
Hur mycket har ni använt per behandling och framför allt: blev ni av med lössen?
Läste i en gammal tråd här på FL att någon blivit av med lössen efter att ha färgat håret. Någon mer som blivit det? Behöver ändå färga utväxten och skulle eventuella löss/gnätter dö av det är det ju jättebra.