Är så arg och ledsen på mina bonusbarn!
Jag och min man har två gemensamma barn och ett till på väg, min man har två barn sen innan, de är nu 19 och 23 år gamla, den äldsta har fått ett barn nyligen. Vi har jämt, naturligtvis(!) sen de blev vuxna kontaktat, ringt och fått hit dem. De har ALDRIG ringt eller velat komma själva. Vi har såklart uppvaktat dem på födelsedagar, julafton osv, och även annars bjudit hit dem på kalas osv. De har kommit på kalasen, men ALDRIG köpt nått till våra barn, deras halvsyskon. Ibland kommer de inte ens, ringer inte och hör inte av sig. De ringer aldrig och grattar sin pappa när han fyller och har aldrig köpt nått till honom. Jag tycker de beter sig sjukt bortskämt och vidrigt! De vill ha saker hela tiden, men ger aldrig nått tillbaka. Blir så ledsen å min mans vägnar. Det har alltid vart struligt mellan mamman och pappan, hon har pratat en vändans massa skit om mig och min man. Vi har aldrig gjort det om henne då vi tyckte synd om barnen, de ska ute hamna i mitten. Nu när min man är farfar så träffar vi knappt aldrig varken sonen eller barnbarnet, min man ringer å smsar för å veta hur de mår, men vad vi förstått så pratar min mans ex skit till sonens tjej så hon hatar oss. Vet inte riktigt om det är så, men så går snacket. Sonen vill träffa oss ibland om inte mamman eller tjejen är i närheten, verkar det som. Nu träffade vi dem igår på midsommarfirande och mannen gick fram för att hälsa såklart, (mannens ex var där och även tjejen) sonen tittar knappt på min man, sin pappa, å är väldigt kort, tjejen hälsar inget eller nått. Fyfan säger jag bara! Hur kan man göra så mot sin egen pappa? Jag blir så jävla ledsen och arg! De är faktiskt vuxna nu, ska inte de oxå anstränga sig lite? De kan väll för fan ringa sin pappa på hans födelsedag?! Eller köpa en liten grej till sina småsyskon (11 och 12 år) som ser upp till sina syskon! :( Snart fyller stora sonen år, och barnbarnet. Jag har ingen lust att uppvakta dem! Vi får ju aldrig träffa barnbarnet! Känner jag fel? Är det bara gravidhormonerna som spökar? Jag förstår att mamman till bonusbarnen hatar mig, och jag har aldrig gjort annat än att acceptert det. Men trodde att det skulle lägga sig efter 13 år! :(