• Anonym (P)

Golfarmbåge (medial epikondylit)

Någon här som vet om Golfarmbåge opereras nu för tiden ? Har problem med min armbåge och det blir aldrig bra. Har problem att klara jobb och fritid. Har försökt med allt men inget hjälper, det kommer tillbaka hela tiden. Läkaren har skickat en remiss till ortopeden men vad kan jag hoppas på hos dom tro ? 
    Har ni som haft golfarmbåge blivit fri från det och på vilket sätt ? Har ni blivit bedömda av ortoped ? 

• Svar på tråden Golfarmbåge (medial epikondylit)
  • Aimee68

Fniss.... Golfarmbåge? Förlåt men du menar typ tennisarmbåge kanske? Har haft det och har blivit bra med hjälp av sjukgymnastik. Har fått träningsschema att göra regelbundet och det hjälpte. Jag har inte varit hos ortopeden¨.
    Hoppas att du får hjälp. Vet hur besvärligt det är. Förlåt, blev lite full i skratt över ordet golfarmbågeSkrattande{#emotions_dlg.flower}

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (---)
    Aimee68 skrev 2013-06-22 23:49:39 följande:
    Fniss.... Golfarmbåge? Förlåt men du menar typ tennisarmbåge kanske? Har haft det och har blivit bra med hjälp av sjukgymnastik. Har fått träningsschema att göra regelbundet och det hjälpte. Jag har inte varit hos ortopeden¨.
    Hoppas att du får hjälp. Vet hur besvärligt det är. Förlåt, blev lite full i skratt över ordet golfarmbågeSkrattande{#emotions_dlg.flower}
    www.skane.se/Public/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/broschyrer/golfarmbage_tittex.pdf

Skratta du, men åt dig själv istället Förvånad
  • Aimee68
    Anonym (---) skrev 2013-06-22 23:55:01 följande:
    www.skane.se/Public/Hassleholm/nya%20h%C3%A4s...

Skratta du, men åt dig själv istället Förvånad

Ok det står felaktig länk... aja har iaf aldrig hört ordet innan och kunde tyvärr inte hjälpa att jag blev full i skratt. Menade liksom inget illa.
  • Aimee68

Nu har jag googlat lite. Fanns visst. Sorry..
    Får skylla på lite för mkt whiskey ikväll.

• Anonym (P)

Ja faktiskt så är det golfarmbåge tyvärr, det är tydligen mer besvärligt att bli av med än tennisarmbåge. Jag har tränat under flera år, jag har fått akupunktur, stötvågsbehandling, massage, laser och kortison under flera år. Kortison är det enda som har hjälp under ett par månader men sen är det tillbaka igen. Är så less på detta nu.

• Aimee68
    Anonym (P) skrev 2013-06-23 10:48:29 följande:
    Ja faktiskt så är det golfarmbåge tyvärr, det är tydligen mer besvärligt att bli av med än tennisarmbåge. Jag har tränat under flera år, jag har fått akupunktur, stötvågsbehandling, massage, laser och kortison under flera år. Kortison är det enda som har hjälp under ett par månader men sen är det tillbaka igen. Är så less på detta nu.

Usch då, ja då förstår jag att det är besvärligt:( Hoppas du får nån hjälp.
Svar på tråden Golfarmbåge (medial epikondylit)