• Fläderpärlan

    Hjälp! För trång livmodertapp/hals vid spolning?!

    Jag och min sambo är under utredning eftersom vi inte har lyckats bli gravida ännu! Jag skulle ha gjort en spolning förra vecka men jag hade för trång livmodertapp eller livmoderhals (vet inte skillnaden på dem) så de kom inte ens och kunde utföra en spolning?! Nu ska detta göras under narkos!! Jag söker efter hjälp, finns det någon annan med erfarenhet? Skulle vara så tacksam för svar, är så förvirrad just nu, kommer jag någonsin kunna bli gravid?

  • Svar på tråden Hjälp! För trång livmodertapp/hals vid spolning?!
  • Evelina83a

    Jag ska snart in för op för endometrios och då skade kolla passagen i äggledarna och blir ju då också under narkos. Vet inte då mycket mer än det tyvärr just nu

  • Amandiisch

    Hej, nu är det ett tag sen detta inlägget skrevs men jag undrar hur det har gått? Jag har nämligen samma problem men hittar ingenting om det :( snälla svara!

  • Fläderpärlan

    Jag fick sövas för ytterligare en spolning under narkos och då fick allting bra, de kom in hur fint som helst och kunde spola :)

  • Amandisch

    Okej! Nu är det ett tag sen, men undrar hur det har gått med allt? Är det orsaken till att ni inte blev gravida?

  • Fläderpärlan

    Hej igen!

    Nej, läkarna menade att den var trång för att föra in ett instrument men inte för sperimer att tränga igenom, och det verkade stämma för nu är jag gravid på naturlig väg. Dock efter 4 1/5 år av väntan, 7 ivf:er och 2 missfall...

Svar på tråden Hjälp! För trång livmodertapp/hals vid spolning?!