• malin7909

ADHD

Hej!

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har barn med ADHD.

Min sambo har en pojke sen innan som är 14 år och har ADHD.

• Svar på tråden ADHD
  • Alva 1 år

Hej Min flicka på 9 år har adhd, hon fick diagnos i våras Med vänlig hälsning, linda

• ADHD Mamman
    malin7909 skrev 2013-06-23 13:41:15 följande:
    Hej!

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har barn med ADHD.

Min sambo har en pojke sen innan som är 14 år och har ADHD.

Hej
    Jag har en dotter på snart 12 som fick sin diagnos 20/6

ADHD och ODD  säger den
    delar med mig av erfarenheter kring denna nya världen på min nystartade blogg
    http://adhd-mamman.bloggo.nu/

söker verktyg att hantera situationen 

• Stardust74

Jag har en son på 11 år med ADHD och en 17 årig tjej med ADD.

Och en helt 'vanlig' 14 årig tjej:)

En vanlig familj med lite extra finesser;)

• LillaJag76

Jag har en dotter på 9 år som fick sin adhd diagnos i mars 2013. Hon ska utredas för asberger eller som man säger troligtvis har hon något inom autismspektrat oxå.

• malin7909

Hur fungerar det hos er med rutiner och så? Här fugerar inget känns det som.

• Mumin80

Jag tipsar om boken "Explosiva barn" av Ross Greene. 

Min dotter utreds just nu för autism, hennes 10-åriga kusin har nyss fått ADHD-diagnos. Jag har precis läst boken och firat midsommar med kusinen, väldigt mycket kändes väldigt tillämpbart på honom. 

• Mineralvatten

jag har adhd bland annat fick jag veta i vuxen ålder.

• sophiie

Min son har adhd, han är 13,5 år.
    Ett yrväder, skulle hans huvud inte sitta fast på kroppen skulle han garanterat tappat bort det ;(
    Explosiv, han vet bästa, kan allt. En riktig besserwisser. Har börjat visa tendenser på att bli fysisk vid konflikter. Speciellt här hemma.
    Ogillar beröring, han ska ev utredas för autism. Jag och Bup vet inte ännu hur vi ska göra, om det gynnar honom att få en till diagnos.

Han har svårt med kompisrelationer och se sin del i det hela samt se konsekvenserna av sitt handlande.

Oj, va utlämnade. Men så ser det ut hos oss.

• sophiie

Glömde mat är ett dagligt dilemma. Svårt att äta vissa maträtter såsom grytor. Vill kunna se det han äter.
    Han fick sin diagnos vid årsskiftet. Fick kontakt med Bup för ca 2,5 år sedan.
    Han tar medicin under skoldagar.

• Mineralvatten
    sophiie skrev 2013-06-26 12:22:54 följande:
    Glömde mat är ett dagligt dilemma. Svårt att äta vissa maträtter såsom grytor. Vill kunna se det han äter.
    Han fick sin diagnos vid årsskiftet. Fick kontakt med Bup för ca 2,5 år sedan.
    Han tar medicin under skoldagar.
    om det är centralstimulerande han tar så ska de tas varje dag, inte bara under skoldagar.
    centralstimulerande är ingen behovsmedicin.
Svar på tråden ADHD