Varför svettas jag inte när jag tränar?
Det här är ju egentligen inte ett problem, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på det. Jag svettas väldigt lite när jag tränar. Vare sig jag springer eller styrketränar, så svettas jag knappt alls. Springer jag tuffa intervaller, där jag ligger på hög puls mest hela tiden kan jag bli lite fuktig mellan brösten. Tröjan är dock alltid torr. Detsamma sker när jag springer ute. Jag möter andra kvinnliga löpare i dyngsura linnen och svettränder på kepsen. Själv är jag lite rosig om kinderna.
Det spelar ingen roll hur mycket jag tar i, jag svettas ändå inte nämnvärt. När jag för en tid sedan gick på ett indoor walkin-pass svettades brudarna runt om mig så att de var blöta ut i hästsvansarna. Själv blev jag lite fuktig på kroppen.
Det är som sagt inget problem så, men det ser för tusan ut som om jag inte tagit i. Jag läser en del träningsbloggar där folk skriver att de undrar vad osvettiga människor egentligen gör på ett gym. Det ska synas att man tränat, är inte tröjan blöt har man inte tagit i.
Jag vet att det låter fjompigt, men jag vill också svettas! Jag vill också att det ska synas att jag tagit ut mig rejält. Hur gör jag för att svettas mer?