• popit

Vilket pojknamn är finast av...

...Samt vilket av dessa namn (eller kom med förslag) passar bäst tillsammans med "Gry"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn är finast av...
  • fluu

Gillar egentligen alla utom Tor(dock Tore eller ännu hellre Tuve). Dock tycker jag inte att Florian passar med gry. Röstade på Frej.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popit
    fluu skrev 2013-06-23 19:48:59 följande:
    Gillar egentligen alla utom Tor(dock Tore eller ännu hellre Tuve). Dock tycker jag inte att Florian passar med gry. Röstade på Frej.
    Det har du nog rätt i. Frej och Gry passar fint tycker jag :) Tuve har jag faktiskt aldrig hört, men det var fint!
    Sthlmtjej24 skrev 2013-06-23 21:38:32 följande:
    Se upp för Eli!! Känner fler kvinnor med det namnet!
    Mjo, jag vet om det. I Norge är det ju ett kvinnonamn, men i Sverige är det ju "till största delen" ett mansnamn. Fint är det iaf, tycker jag! :)

• Hamingja

Röstade på Vidar. I andra hand Tor. Rejäla och manliga namn, med samma ursprung som Gry (nordiska). 

Eli och Florian går bort för att de har helt andra ursprung än Gry.

Frej går bort p.g.a. Frejstatyerna med fallos, samt för att det inte användes som namn på vikingatiden. (Det gjorde i och för sig inte Tor heller, men Tor är bättre ändå p.g.a. att det använts som namn i Norge, Island och till viss del Sverige mycket längre än Frej.)    

• Hamingja

Almar kommenterade jag förresten inte alls, för jag vet inte vad det är för namn.

• popit
    Hamingja skrev 2013-06-24 15:42:46 följande:
    Röstade på Vidar. I andra hand Tor. Rejäla och manliga namn, med samma ursprung som Gry (nordiska). 

Eli och Florian går bort för att de har helt andra ursprung än Gry.

Frej går bort p.g.a. Frejstatyerna med fallos, samt för att det inte användes som namn på vikingatiden. (Det gjorde i och för sig inte Tor heller, men Tor är bättre ändå p.g.a. att det använts som namn i Norge, Island och till viss del Sverige mycket längre än Frej.)    
    Tack för svar! Det där fallosrelaterade visste jag inte! :P Haha. Nä, Florian är väl det som passar minst med Gry helt klart.
  • Hamingja

Andra förslag, då. Dag, kanske..? Har också fornnordiskt ursprung, lika kort som Gry, med en mycket positiv betydelse (dag) och med bra rykte i världen (Dag Hammarskjöld). Eller så Gunnar, Sigurd, Helge...

• Hamingja

popit skrev 2013-06-24 15:44:05 följande:
    Tack för svar! Det där fallosrelaterade visste jag inte! :P Haha. Nä, Florian är väl det som passar minst med Gry helt klart.
    Det blir inte så roligt för din son Frej, när de läser om Asagudarna i skolan..!
  • popit
    Hamingja skrev 2013-06-24 15:47:35 följande:
    Det blir inte så roligt för din son Frej, när de läser om Asagudarna i skolan..!
    Får väl bli ett mellannamn då! ;)
  • Faile

Elis gillar jag, men inte Eli. Vidar röstade jag på i brist på Elis som alternativ

Sluta jiddra, börja trolla!
  • cocamom

Alltså nu råkade jag rösta på Florian. Men menade att rösta på Almar, tryckte fel :/ 
    Så egentligen ska det vara 0 röster på Florian och 3 på Almar! :)  (som det ser ut just nu iallafall.)

Svar på tråden Vilket pojknamn är finast av...