Vilket pojknamn är finast av...
...Samt vilket av dessa namn (eller kom med förslag) passar bäst tillsammans med "Gry"?
...Samt vilket av dessa namn (eller kom med förslag) passar bäst tillsammans med "Gry"?
Gillar egentligen alla utom Tor(dock Tore eller ännu hellre Tuve). Dock tycker jag inte att Florian passar med gry. Röstade på Frej.
Se upp för Eli!! Känner fler kvinnor med det namnet!
Röstade på Vidar. I andra hand Tor. Rejäla och manliga namn, med samma ursprung som Gry (nordiska).
Eli och Florian går bort för att de har helt andra ursprung än Gry.
Frej går bort p.g.a. Frejstatyerna med fallos, samt för att det inte användes som namn på vikingatiden. (Det gjorde i och för sig inte Tor heller, men Tor är bättre ändå p.g.a. att det använts som namn i Norge, Island och till viss del Sverige mycket längre än Frej.)
Almar kommenterade jag förresten inte alls, för jag vet inte vad det är för namn.
Andra förslag, då. Dag, kanske..? Har också fornnordiskt ursprung, lika kort som Gry, med en mycket positiv betydelse (dag) och med bra rykte i världen (Dag Hammarskjöld). Eller så Gunnar, Sigurd, Helge...
Elis gillar jag, men inte Eli. Vidar röstade jag på i brist på Elis som alternativ
Alltså nu råkade jag rösta på Florian. Men menade att rösta på Almar, tryckte fel :/
Så egentligen ska det vara 0 röster på Florian och 3 på Almar! :) (som det ser ut just nu iallafall.)