• Baby Firefly

Någon mer än jag som har svårt att bli berusad/full?

Jag blir så less. Man hade tänkt partaja lite på midsommar med grill och lite behaglig fylla med goda vänner.

Tyvärr så hade vi bara vin och öl hemma och ännu en gång så lyckas jag inte få till den där fyllan jag ville ha. Jag kan fan inte bli full på bara öl och vin. Ska jag bli full så måste jag kämpa hårt. Antingen måste jag hälla i mig en 4-5 glas vin alt 5 öl på bara drygt någon timme för att ens känna av skiten. Sen måste jag underhålla hela kvällen för annars går fyllan över direkt. Det går bra om jag dricker starksprit, då blir det fart.

Nån som känner igen sig? 

• Svar på tråden Någon mer än jag som har svårt att bli berusad/full?
  • Anonym (---)

Känner inte igen mig, men jag brukar märka hur full jag faktiskt är när jag plötsligt hamnar med nyktra människor. Typ, man sitter hemma ett par kompisar så ska man gå till Ica och köpa chips, och då bland alla nyktra är jag askalas fast jag kanske bara var lite lullig hemma! 
    Annars är det väl allmänt så (om man inte är alkis) att ju mindre kroppsfett desto mindre kan man dricka, och ju fetare man är desto mer kan man dricka utan att känna så mycket. 

• Anonym (J)

Du kanske har för hög toleransnivå o borde dra ner på alkoholen överlag?

• Baby Firefly

Jag har alltid varit så här, så länge jag kan minnas. Sen dricker jag inte ofta heller och fet är jag inte. . 

• Petrol

Känner väl igen mig delvis, har tyvärr en tolerans bra långt över de flesta som dock sakta men säkert är på väg neråt sen jag försökt ta tag i det där med drickande på allvar.

Men svårt? nja, dyrare och en smula mer tidskrävande på sin höjd.

• Anonym (ullis)

Känner inte igen mig, jag blir full på öl och vin. Sprit blir jag stupfull av så det är inget bra.

• Baby Firefly
    Petrol skrev 2013-06-23 18:43:54 följande:
    Känner väl igen mig delvis, har tyvärr en tolerans bra långt över de flesta som dock sakta men säkert är på väg neråt sen jag försökt ta tag i det där med drickande på allvar.

Men svårt? nja, dyrare och en smula mer tidskrävande på sin höjd.
    Ja jag verkar ha rätt hög toleransnivå jag med...drygt och dyrt om man är ute på krogen...
  • Foxy79

Känner inte igen mig alls. Jag dricker vin för att det är gott och inte för att bli full.

• Baby Firefly
    Foxy79 skrev 2013-06-23 18:49:02 följande:
    Känner inte igen mig alls. Jag dricker vin för att det är gott och inte för att bli full.
    Okay..... ska jag känna mig underlägsen nu? :-P
  • Petrol
    Baby Firefly skrev 2013-06-23 18:48:11 följande:
    Ja jag verkar ha rätt hög toleransnivå jag med...drygt och dyrt om man är ute på krogen...
    Du förväntar dig inte för mkt av alkoholen då? Jag menar, om man har för höga förväntningar på en fylla så är det ju lätt att känna att det inte tar en dit man vill, oavsett hur mkt du häller i dig.
  • Anonym (dricker sällan)

Känner igen mig, dock inte just vin och öl men blir inte full. Kan dricka samma mängder som mina kompisar men det märks inte, inte på mig, för mig eller ens med alkomätare, min nivå ligger långt under mina vänners (och går även ner fortare) även om vi druckit likadant. Har varit så sedan första gången jag drack. Dricker inte ofta och som någon annan skrev kunde vara en orsak, är inte tjock. Har än så länge aldrig blivit full.

• Baby Firefly
    Petrol skrev 2013-06-23 18:50:41 följande:
    Du förväntar dig inte för mkt av alkoholen då? Jag menar, om man har för höga förväntningar på en fylla så är det ju lätt att känna att det inte tar en dit man vill, oavsett hur mkt du häller i dig.
    Njae, jag tror inte det. När jag väl har fått tillräckligt innanför västen så blir jag precis så där galen och energisk som jag vill bli. 

Men det är inte ofta som jag lyckas, de gångerna känner jag inte av ett skit och känner bara att det var jävligt onödigt att dricka alls. 
  • Baby Firefly
    Anonym (dricker sällan) skrev 2013-06-23 18:53:48 följande:
    Känner igen mig, dock inte just vin och öl men blir inte full. Kan dricka samma mängder som mina kompisar men det märks inte, inte på mig, för mig eller ens med alkomätare, min nivå ligger långt under mina vänners (och går även ner fortare) även om vi druckit likadant. Har varit så sedan första gången jag drack. Dricker inte ofta och som någon annan skrev kunde vara en orsak, är inte tjock. Har än så länge aldrig blivit full.
    Undrar vad det beror på.... Det är alltid lika drygt när man själv nyktrar till medan alla andra inte ens nått toppen av sin fylla....
  • Anonym (dricker sällan)
    Baby Firefly skrev 2013-06-23 18:56:11 följande:
    Undrar vad det beror på.... Det är alltid lika drygt när man själv nyktrar till medan alla andra inte ens nått toppen av sin fylla....

Min pappa ska ha varit likadan så möjligen ärftlig, min bror är dock inte alls lika tålig dockkan ju sånt skilja sig även om det skulle vara ärftligt. Jag tycker mest det är skoj att se hur alla andra beter sig ^^
  • Emy85

Har du hört talas om AA eller antabus?om man häller i sig så pass utan verkan så bör man rannsaka sitt intag för det är inte bra tro mig jag har sett mycket i mina dar

• Baby Firefly
    Emy85 skrev 2013-06-23 19:02:31 följande:
    Har du hört talas om AA eller antabus?om man häller i sig så pass utan verkan så bör man rannsaka sitt intag för det är inte bra tro mig jag har sett mycket i mina dar
    Jag har inga som helst problem med alkohol, förutom den ofta uteblivna effekten då. Jag dricker inte ofta alls. Men när jag gör det då vill jag bli full. Annars kan jag lika gärna dricka hallonsoda. 
  • Anonym (Jo)

För mig tar det oxå lång tid innan jag känner av det. Sist drack jag faktiskt fem öl första timmen bara för att få en grund, men de andra hade då druckit i flera timmar redan så jag låg efter.

Jag tycker att det är tråkigt att dricka när jag måste dricka så mycket för att känna av det så det blir väldigt sällan, några gånger om året bara.

När jag var yngre blev jag påverkad mycket snabbare, men jag är ju fetare nu så det är kanske därför ;)

Drack iofs oftare sprit då, nu blir det mest öl och vin.

• Baby Firefly
    Anonym (Jo) skrev 2013-06-23 19:39:10 följande:
    För mig tar det oxå lång tid innan jag känner av det. Sist drack jag faktiskt fem öl första timmen bara för att få en grund, men de andra hade då druckit i flera timmar redan så jag låg efter.

Jag tycker att det är tråkigt att dricka när jag måste dricka så mycket för att känna av det så det blir väldigt sällan, några gånger om året bara.

När jag var yngre blev jag påverkad mycket snabbare, men jag är ju fetare nu så det är kanske därför ;)
    Drack iofs oftare sprit då, nu blir det mest öl och vin.
    Ja, man tappar ju lusten.....man får sitta och hälla i sig hela tiden.......
  • RöttÄrSött

Samma här Jag får förvisso snabbt ett rus snabbt men det försvinner fort som attan. Jag har bara varit full en gång och då fick jag jobba hårt...

Jag har gett upp, jag dricker drinkar för att det är gott ibland (gillar inte sexor så jag kör förvisso fyror) men oftast väljer jag alkoholfritt eftersom det är billigare och lika gott.

• Anonym (Wine)

Samma här. En flaska vin är hur lugnt som helst, behöver 2 om jag ska bli lite rund om fötterna. Eller massa sprit istället.

Svar på tråden Någon mer än jag som har svårt att bli berusad/full?