• Vidija

    Vad tror ni om detta?? Snälla ge en kommentar!!

    Hej på er! Jag är sååå orolig just nu och detta är verkligen psykiskt påfrestande!! Den 14/6 tog jag ett grav test eftersom mensen var en dag sen. Det visade svagt positivt. Eftersom jag om min man inte är redo för ett till barn just nu bestämde vi oss snabbt för abort. Jag ringde privat Gyn samma dag och fick en tid på eftermiddagen. Väl hos gynekologen kunde hon via ett vul inte se något foster, endast en tjock och frodig hinna. Det var ju iofs inte konstigt eftersom jag bara var i vecka 4+3. Hon bad mig åka till DS gynakuten och lämna ett blodprov för att mäta hcg halten, jag skulle sedan, på söndagen, lämna ett nytt prov för att sedan komma till baka till henne på tisd då vi kunde fortsätta diskussion om medicinsk abort. På lördagen började jag blöda, precis som vanlig mens, kanske lite mer. Det kom verkligen mkt när jag satt på toaletten och kissade. Hade under hela dagen molande mensvärk i magen och bak i ryggen. Åkte på söndagen och lämnade prov. Åkte tillbaka till Gyn på tisd. Jag blödde hela tiden. Hcg halten vid första mätningen ( fred) var 74 .på söndagen hade det ökat till 145. Hon tittade på vul igen och kunde inte se något foster. Hon valde, trots allt, att betrakta detta som ett tidigt missfall som vi skulle " hjälpa" med en medicinsk abort.. Fick Mifegyn tablett Dagen efter blödde jag jättemkt med stora klumpar. I torsdags tog jag cytotec tabletter för att avsluta " graviditeten eller missfallet" eftersom jag nu blödit i flera dagar var det inte så jättemkt blod som kom. Jag skulle komplettera med blodprov hcg i går vilket jag gjorde. Väl där så berättade jag min historia och då tyckte ssk absolut jag skulle stanna och prata med läkaren. Efter ett X antal immar fick jag träffa läkaren som gjorde ett vul och där kunde man ju naturligtvis inte se någon graviditet. Hon tittade noga på äggstockarna vilka också såg bra ut. Däremot hade jag en vätska ansamling i bukhålan med något odefinierbart i, tex ev ett foster. Mina hcg halter hade nu stigit till runt 450?!? Hon berättade misstanken om ett X någonstans eller om det helt enkelt blödit ut av sig själv i bukhålan. Jag ska tillbaka och lämna blod imorgon och sedan upp på ultra Gyn där de ska titta lite extra om de hittar något. Det känns som värsta mardrömmen. Till saken hör också att hela familjen har en inbokad resa till Spanien på tisdag. Jag har mentalt ställt in mig på att inte få åka iväg. Barnen kommer bli så ledsen!! Och jag känner mig helt uppgiven!! Snälla, säg vad ni tror om detta??

Svar på tråden Vad tror ni om detta?? Snälla ge en kommentar!!