• Fiiaa

Några månader med pergotime, följas någon?

Hej, jag har precis fått mens igen efter en 4e kur med pergotime och 2a gången med ovitrelle ägglossnings spruta! Jag undrar om de finns någon som vill följas åt till pluss och dela erfarenheter, prata av sig, biverkningar osv. Lite kort om mig, är 26 år har fått lindrig pco fast med utebliven äl men får egen mens fast väldigt oregelbunden. Och när jag tog första kuren pergotime fick jag 4a äggblåsor så fick sex förbud. Andra kuren halv tablett och 2 ägg och på blodprovet där visade de att jag inte haft ägglossning. Så 3e kuren tog jag en äl spruta som får ägen att lossna samma nu med 4e kuren! Nästa vecka börjar jag med 5e kuren.. Hoppas någon vill hänga med här!!

• Svar på tråden Några månader med pergotime, följas någon?
  • erajka

Hej! Jag hakar gärna på, har idag tagit min 5e tablett och ska ringa imorgon för att få kolla hur många äggblåsor jag har! Det är första kuren för oss denna gången, vi har ett barn sedan innan som är "gjord" med hjälp utav Pergotime

Tuva <3 Vårat underverk <3 111221
  • Fiiaa

Hej, vad kul!
    Har med ett barn sen innan fast gjord på ren tur!

Okej tog de lång tid förra gången?

• Wile

Hej

Jag hoppar gärna in här med! Har precis avslutat min tredje pergotime kur i fredags och väntar nu på pos ältest. Ska då oxå ta en ovitrelle spruta för att vara säker på att ägget lossnar.
    Vi har försökt två år nu i sommar och har haft ett ma och två mf under den här tiden. Har gjort mfutredning som inre visade några fel förutom att mitt tsh värde låg lite för högt för att lätt bli gravid. Men äter nu levaxin och nu ligger det bra!
    Får nu prova pergotime för att ge min egna äl en skjuts i rätt riktning!
    Så hoppas nu på tredje gången gillt:)

• Fiiaa

Wile, kul:) har du tagit den sprutan innan? Tänkte på biverkningar och sånt av den?
    Får jag fråga va ma å mf är för skillnad, jag kan inga förkortningar mer än att mf är missfall..

Å jag hoppas på 5 gången gillt:))

• erajka

Vi blev gravida på första kuren, får se om vi har samma tur denna gång med :)

• princess77

Hej! Hänger med :) Har precis ätit min tredje dubbelkur pergotime och väntar på Bim i början av juli.
    Har ett barn på 2 år gjort på egen hand men efter 5.5 års kämpande.
    Hoppas att det går lite snabbare denna gången,har dock varit oskyddade i 2 år nu..

• Wile

Fiiaa tog den ven förra omgången. Hade inga biverkningar alls av den. Men har förstått att man kan få det! Det är ju hormon man sprutar in. Det kan tydligen sitta kvar i upp till 10 dar tror jag det var och då visa falskt positivt på gravtest så gäller att inte testa för tidigt om man vill testa innan bim!
    Ma ( mistabortion eller hur det stavas:) )
    är när bebis dör men kroppen inte fattar att den dött förrän ett tag efter. Jag fick mitt i ca v 11 och den hade dött ca v 8.
    Mf då kommer det ut på en gång.

Hur gammal är ditt barn?
    Vi har inga sedan tidigare o längtar verkligen super mycket efter en liten!!

• Wile

Erajka jag gjorde vul på dag 13 förra gången. Denna ska jag inte göra nåt..

• Fiiaa

Erajka, jag gör alltid på dag 12 tror jag sen kör jag resten med ÄL test hemma!

wile, jag mår jätte jätte dåligt av sprutan i 3-4 dagar är sjukt jobbiga! Nej där får man hålla sig till mensen alltså 14 dagar vid 10 kan de visa fel ju!
    Okej tack för förklaringen, lite klokare nu:))

Jag har en dotter på 4,5 år, jag va ung då å hade stabilt förhållande men vi blev inte gravida på över 1 år eller mer,man tänkte ju inte att något va fel då, vi höll på att göra slut och av ren tur så va jag helt plötsligt gravid!!
    Antagligen den enda riktiga ÄL jag hade de året sa gyn! Så hon är mitt tur barn! Nu lever inte jag å pappan ihop tyvärr!

Förstår att du längtar efter en liten nu:)) efter så lång tid! De fixar vi snart va :)))

Svar på tråden Några månader med pergotime, följas någon?