• Anonym (Drömmer illa)

Drömmer om att jag ser mig bli mördad

Nån som är bra på drömtydning här? För jag behöver lite support!

Har en återkommande dröm som är så skum, den kan se lite olika ut men  går ut på att jag är jättetrött och behöver sova, och så får jag kämpa som tusan för att hålla mig vaken för varje gång jag är på gång att glida bort så dyker ett ansikte upp i fönstret - och där är en människa som ska döda mig, som jag måste mota bort eller hindra från att ta sig in i rummet. Vet inte vem det är men han är där för att jag ska dö.

Inatt var det helt hysteriskt, jag såg det som om jag var en åskådare och när den tilltänkte mördaren gled in i rummet så hörde jag hans tankar, där pågick nån slags monolog som gick ut på att jag bjudit in honom för att döda mig. Riktigt creepy, hans tankar påminde om Edgar Allan Poes "Korpen", ett riktigt välformulerat och nästan roligt stycke om hur mordet skulle gå till - och detta på engelska. Påminde lite om en serie som gått på tv där en kvinna drömmer om mord och så har det hänt på riktigt, fast jag är ju inte hon då.

Så vad står detta för? Drömmen har börjat jaga mig det senaste året och jag tycker den är fruktansvärt obehaglig, vaknar och kan inte somna om efteråt. 

• Svar på tråden Drömmer om att jag ser mig bli mördad
  • Chocoholica

Google translate är lite si och så. Det är bättre att du läser originaltexten från www.dagenshoroskop.nu/drommar/tydning/dr3806.html

"The repression of feelings or departments of your life. A man may kill his love for a girl because she does not come from a wealthy family. Or we may kill our feelings because we are ashamed of them or guilty about them. We may kill a creative streak in self due to feelings of incapability, unworthiness. The murderer is a representation of a fear or anxiety that is threatening to, or is killing, feelings and energy. Trauma in childhood can often lead to murderous rage encapsulated in the unconscious, and only appearing in some dreams. See: Death."

• Anonym (Drömmer illa)

Tack för text, "The murderer is a representation of a fear or anxiety that is threatening to, or is killing, feelings and energy" det finns kanske en poäng där... har varit stora förändringar i mitt privatliv de senaste åren och jag har varit ganska låg emellanåt. Men inatt blev det ännu knepigare när jag "hörde" mördarens nästan komiska tankegångar om själva mordet. Lite som att kolla på ett framträdande på en scen. Vad står det för, när man drömmer att man liksom står bredvid och ser saker hända, har det nån innebörd?

• Chocoholica
    Anonym (Drömmer illa) skrev 2013-06-23 22:52:56 följande:
    Tack för text, "The murderer is a representation of a fear or anxiety that is threatening to, or is killing, feelings and energy" det finns kanske en poäng där... har varit stora förändringar i mitt privatliv de senaste åren och jag har varit ganska låg emellanåt. Men inatt blev det ännu knepigare när jag "hörde" mördarens nästan komiska tankegångar om själva mordet. Lite som att kolla på ett framträdande på en scen. Vad står det för, när man drömmer att man liksom står bredvid och ser saker hända, har det nån innebörd?
    Jag tror inte det. Själv drömmer jag som att allt hände på riktigt. Det vill säga att jag på fullt allvar tror att saker och ting händer på riktigtoch när jag har mardrömmar då är jag seriöst hysterisk när jag vaknar.
    Men om vi ska återgå till det där med att du står jämte och kollar så låter det för mig som att vissa förändringar som hänt inte alltid varit såna som du innerst inne viljat genomföra. Det låter som att du vetat om att de skulle få dig att må sämre och glömma bort dig själv på kuppen. Du ser på när du blir mördad = Du låter andras åsikter och måsten ta över ditt välmående (min tolking)...
  • Anonym (Drömmer illa)

Ja, inte tusan hade jag valt det liv jag har idag om jag hade kunnat påverka situationen.... men då har jag fått en bra förklaring där, stort tack för det. Behöver kanske inte bli så förvånad nästa gång jag drömmer morddrömmen igen.

• Chocoholica
    Anonym (Drömmer illa) skrev 2013-06-23 23:01:40 följande:
    Ja, inte tusan hade jag valt det liv jag har idag om jag hade kunnat påverka situationen.... men då har jag fått en bra förklaring där, stort tack för det. Behöver kanske inte bli så förvånad nästa gång jag drömmer morddrömmen igen.
    Hoppas du slipper. Glad
  • Anonym (Drömmer illa)

Tack Chocoholica, tack Alby :)

• Chocoholica
    Anonym (Drömmer illa) skrev 2013-06-23 23:17:10 följande:
    Tack Chocoholica, tack Alby :)
    Bara nyfiken... Sov du gott? Slapp du den äckliga drömmen nu när du förstår bättre? Glad
  • Anonym (Drömmer illa)

Knappt sovit alls inatt pga fullmånen men kan inte minnas vad jag drömt... men förhoppningsvis är det som du skriver, att den försvinner nu när jag vet vad den står för Glad

• Chocoholica
    Anonym (Drömmer illa) skrev 2013-06-24 15:34:05 följande:
    Knappt sovit alls inatt pga fullmånen men kan inte minnas vad jag drömt... men förhoppningsvis är det som du skriver, att den försvinner nu när jag vet vad den står för Glad
    Håller tummarna. Glad
Svar på tråden Drömmer om att jag ser mig bli mördad