Drömmer om att jag ser mig bli mördad
Nån som är bra på drömtydning här? För jag behöver lite support!
Har en återkommande dröm som är så skum, den kan se lite olika ut men går ut på att jag är jättetrött och behöver sova, och så får jag kämpa som tusan för att hålla mig vaken för varje gång jag är på gång att glida bort så dyker ett ansikte upp i fönstret - och där är en människa som ska döda mig, som jag måste mota bort eller hindra från att ta sig in i rummet. Vet inte vem det är men han är där för att jag ska dö.
Inatt var det helt hysteriskt, jag såg det som om jag var en åskådare och när den tilltänkte mördaren gled in i rummet så hörde jag hans tankar, där pågick nån slags monolog som gick ut på att jag bjudit in honom för att döda mig. Riktigt creepy, hans tankar påminde om Edgar Allan Poes "Korpen", ett riktigt välformulerat och nästan roligt stycke om hur mordet skulle gå till - och detta på engelska. Påminde lite om en serie som gått på tv där en kvinna drömmer om mord och så har det hänt på riktigt, fast jag är ju inte hon då.
Så vad står detta för? Drömmen har börjat jaga mig det senaste året och jag tycker den är fruktansvärt obehaglig, vaknar och kan inte somna om efteråt.