• Bevabus

Sälja konsertbiljett - olagligt?

Hej!
    Har aldrig gjort det här förut så tänkte höra ifall någon har lite erfarenhet...

Jag köpte en konsertbiljett för flera månader sedan men det har nu visat sig att jag inte kan gå. Blir det olagligt om jag själv säljer den vidare till någon på nätet och skriver på sidor att jag har en biljett till salu? Jag har ju redan gett företaget pengar för den så de lär väl inte bry sig om någon annan använder biljetten?

Tacksam för svar!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden Sälja konsertbiljett - olagligt?
  • caaroline

Det finns miljoner annonser på blocket där folk säger iväg sina biljetter till konserter, resor m.m! Jag har svårt att tro att det är olagligt faktiskt.

• Bevabus

Ah kanon, tack för svar!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Nej, men det kan vara ett brott mot avtalet man har med företaget och i vissa fall kan biljetten bli ogiltig. Men vid privatförsäljning av enstaka biljetter är nog den risken väldigt liten, det är mest till för att företag inte ska kunna köpa biljetter och sedan sälja dyrare. Vilket de gör ändå visserligen.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Mandel
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-06-24 11:48:19 följande:
    Nej, men det kan vara ett brott mot avtalet man har med företaget och i vissa fall kan biljetten bli ogiltig. Men vid privatförsäljning av enstaka biljetter är nog den risken väldigt liten, det är mest till för att företag inte ska kunna köpa biljetter och sedan sälja dyrare. Vilket de gör ändå visserligen.
    Just det där med företag som sätter i system att köpa massor av biljetter och sedan säljer dem mycket dyrare förstår jag inte hur det kan få fortgå.
    Oftast får man köpa max 4 biljetter så hur kan de få tag på hundratals?
    Speciellt när biljetterna till populära evenemang är slut inom en timme ifrån säljstart... 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Sälja konsertbiljett - olagligt?