Cypern för varmt i augusti med småbarn?
Är det för varmt för en 2-åring att åka till Cypern sista veckan i augusti? Någon som har varit där och har erfarenheter?
Är det för varmt för en 2-åring att åka till Cypern sista veckan i augusti? Någon som har varit där och har erfarenheter?
När vi var på Cypern i början av augusti ( iof 5 år sedan- bröllopsresa) så hade vi 40 grader varmt varje dag. Jag skulle inte ta med mina barn dit, tyckte själv det var i varmaste laget...
Vi var visserligen inte i Cypern senast men vi hade ca 40 grader där vi var med 3 barn som var mellan 3 månader och 5 år och det gick hur bra som helst, den tiden på dagen det var som varmast hade vi en siesta och vilade lite på rummet...
Vi var i Cypern förra sommarn, i augusti. Fullständigt stekhett, det var 40 grader varje dag, och magen ballade ur totalt.. Inget att rekommendera faktiskt.. Samma Grekland, också fruktansvärt varmt,,
Tack för era svar! Ska fundera vidare på om vi verkligen ska åka dit. Kanske är Gotland ett barnvänligare alternativ. :)
Grekland är mysigt! :) Ja, har man tur så är det inte lika varmt där.
Jag har rest till Medelhavet (Turkiet o Grekland) o haft 40 grader både i juni o augusti, men det har funkat finfint med mina barn (har rest med dem från åtta månader o uppåt).
Vi badar ju mest; ligger på stranden eller vid poolen, o så blir det en massa glass o dricka/vatten!
Parasoll o annan skugga finns det ju också
Men alla tål ju värme olika bra, men rent spontant så skulle jag inte låta bli att resa till värmen bara för att en del människor påstår att det är "för varmt", men visste jag med mig att mitt barn tålde värmen dåligt så skulle jag förstås avstå.
Känn efter vad ni tror själva, ni känner ert barn bäst
Importerar man barn utifrån om barn under 2 år inte tål värme
Hur man reagerar beror ju på person till person...