• Anonym (dölja?)

Tips på hur jag kan dölja gravidmage

jag skulle vilja ha tips på hur man kan dölja gravidmage så länge som möjligt och när det inte går längre, framhäva den så lite som möjligt/få den att se så liten ut som möjligt.
    Kläder, gördlar, stödstrumpbyxor, övningar mm.

• Svar på tråden Tips på hur jag kan dölja gravidmage
  • Frontline

Flytta ut i skogen och beställa hem matkasse varje vecka...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • viseversa

Håller med frontlinje. Om du så gärna vill dölja kanske du inte vill ha barn? Hur ska du göra sen när barnet är fött? Gömma det också?

• Anonym (Men)

Tror knappast det är bra att bära gördel när man är gravid. Magen måste ju få växa när livmodern/barnet behöver utrymme!

• Anonym (*)

Men vad griniga folk är. Det kan finnas 1000 skäl att vilja dölja en graviditet ett tag, speciellt om man bor på en liten ort där snacket går. Varför skulle man inte vilja barn vara för att man inte vill att alla ska veta direkt?

Ts, hur brukar du gå klädd och hur långt gången är du? Jag tänker att du inte ska byta klädstil helt plötsligt, det kan få folk misstänksamma.

• Anonym (?)

TS pratar om gördel och stödstrumpbyxor för att dölja gravidmagen.
    Det kan väl knappast vara hälsosamt för bebisen? Kanske därför folk reagerar??

• Anonym (dölja?)

Jag bad enbart om råd och tips, inte åsikter. Min anledning till att fråga är min anledning. SJälvklart skulle jag inget göra som skadar barnet. Så tips tar jag tacksamt emot, moraltanter och åsikter angående det hela kan starta en egen tråd.

• Anonym (*)
    Anonym (dölja?) skrev 2013-06-24 20:06:47 följande:
    Jag bad enbart om råd och tips, inte åsikter. Min anledning till att fråga är min anledning. SJälvklart skulle jag inget göra som skadar barnet. Så tips tar jag tacksamt emot, moraltanter och åsikter angående det hela kan starta en egen tråd.
    Lättare att ge tips om man vet vad du har för klädstil annars, hur långt gången du är och din kroppsform i övrigt.
  • Körsbärsblommor

Undrade bara, men använd inte stödstrumpbyxor el likn.. En tunika som är lite veckad döljer bra ( om du förstår hur jag menar ) lite rymliga skjortor som svänger in lite i sidan ... Som någon sa här ovan försök hitta liknande den stil du har annars börjar folk undra. Vissa klänningar döljer magen bra. Typ sådana som har ett band el likn under bysten, risken finns att du ser lite större ut, men tror inte någon vågar fråga om du är gravid ifall du skulle ha gått upp i vikt ist .. Lite tips iaf :) lycka till med din graviditet ...

• johannawe

Inte tunn skjorta iaf! Använde den nästan jämt när vi träffade folk förra sommaren och mannens pappa fråga i vecka 9 redan :( och jag var helsäker på att man inte alls såg magen i den ;)

• Anonym (Polly)

Kör lösare kläder (tunikor/skjortor/klänningar) med din vanliga koftor över -> sitter åt över tyggen, ger illusion av slankare sillhuett

• Anonym ((förstår))

Lösa kortare kavajer och jackor över toppen eller klänningen (distraherar, döljer även om de är öppna). Bär örhängen eller en brosch som drar blicken upptill. Tycker att empireskärnngar och tunikor på någon som aldrig burit det tidigare skriker graviditet, då är det bättre att försöka ha samma kläder som tidigare men kanske en större storlek. Men om du bar sådant även före gravidteten funkar det ju utmärkt. "Raka" klänningar som inte går in i midjan. Lycka till, och grattis till graviditeten!

Det finns väl tusen legitima skäl till att vilja dölja en graviditet? Rädsla för att något ska vara fel (dåligt kubresultat som leder till ytterligare diagnostisk etc.), jobbsituationen eller en hel massa andra skäl?  

• Anonym (*)

Ha gärna något som bryter linjen i midjehöjd. Bär en väska så att du får en anledning att hålla armen lite vinklad framför magen till exempel. Det är ett trick som trollkarlar ofta använder för att dölja saker under kavajen.

Om du precis fått reda på att du är gravid borde det dröja ett tag innan det blir uppenbart. Börja gärna försiktigt med lite lösare kläder redan nu i så fall, men varva med något tight ibland för att få bort misstankarna. Då kanske folk i omgivningen hinner vänja sig vid att du har lite lösare kläder innan magen faktiskt börjar komma. 

• Anonym (dölja?)

Tack! Min klädstil är redan lite oversize så försöker satsa på ännu mer oversize då. Vecka 17 och folk kommer snart börja ana gissar jag på.

Svar på tråden Tips på hur jag kan dölja gravidmage